آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۲
اخبار کشور
۳

خبر

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب

آقای نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق پیش از ظهر دوشنبه با حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد.

رئیس جمهور به قم می رود

جلسه بررسی و جمع بندی طرح های پیشنهادی دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان قم به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

جلسه بررسی و جمع بندی طرح های پیشنهادی دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان قم که در آن معاون اجرائی رئیس جمهور، استاندار قم، وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، معاون عملیات فراجا و معاونین سایر دستگاه های مرتبط نیز حضور داشتند، توافقات و تعهدات دستگاه ها برای اجرای طرح های اولویت دار استان قم مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

تخصیص اعتبار برای احداث، تکمیل و بهسازی راه ها و محورهای مواصلاتی و رفع نقاط حادثه خیز استان قم، تکمیل و اجرای طرح های ملی و استانی آموزشی قم، بیابان زدایی و توسعه روش های نوین آبیاری، تکمیل کتابخانه مرکزی و طرح های فرهنگی و هنری استان، تکمیل تجهیز مجتمع های توانبخشی و پزشکی ایثارگران و خانواده های شهدا و تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی از جمله مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان قم قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار شود.

تبریک سخنگوی دولت به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی

سخنگوی دولت در پیامی سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی را تبریک گفت.

علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت در پیامی سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی را تبریک گفت. در بخشی از این پیام آمده است: «بسیج سازندگی تبلور جوهره حرکت جوانان ایران اسلامی است. این سازمان مبارک توانسته با تفکر جهادی در عرصه های مورد نیاز و حساس انقلاب اسلامی همچون خدمت رسانی به مناطق محروم کشور و اجرای طرح های آبرسانی به روستاها، خدمات پزشکی و ساخت مدارس و مساجد در مناطق محروم، نهضت کمک های مومنانه و یاری مردم در حوادث و بلایای طبیعی، گام های قابل توجهی بردارد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: امروز بسیج سازندگی با روحیه و عزمی استوار و انگیزه و ایمانی راسخ، الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی منت در عرصه های مختلف را به نمایش گذاشته است و جوانان متعهد و نخبگان دلسوز را در یاری محرومان و رفع مشکلات پابرهنگان و مستضعفان به روستاها و مناطق محروم کشور گسیل کرده است. اعزام 360 گروه جهادی برای خدمات رسانی به مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان در ایام اخیر، تنها برگ کوچکی از مجاهدت های این مجموعه انقلابی است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: بنده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهادگر خصوصا شهید حاج عبدالله والی، سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی را تبریک عرض می کنم و از تلاش های تمامی جهادگران بسیجی، مخلص و همیشه در صحنه که در عرصه های گوناگون سازندگی و خدمات رسانی زحمات فراوانی کشیده و در مسیر رفع محرومیت قدم بر می دارند، صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم.»

پیکر معلم شهید تازه تفحص شده در ورامین تشییع شد

پیکر معلم شهید «حجت الله یوسفیه» پس از 39 سال غربت و چشم انتظاری بر روی دستان مردم شهیدپرور ورامین تشییع و در گلزار شهدای حسین رضا (ع) خاکسپاری شد.

به گزارش تسنیم، مراسم تشییع پیکر شهید حجت الله یوسفیه از شهدای دفاع مقدس که پس از 39 سال در شهر سلیمانیه عراق تفحص شده بود، صبح روز دوشنبه با حضور جمع کثیری از مردم شهیدپرور ورامین، خانواده معظم شهدا و مسئولان از میدان امام حسین (ع) به سوی میدان امام(ره)بدرقه شد.

شهید یوسفیه سال 1364 در عملیات فتح در شهر سلیمانیه عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود و پس از 39 سال انتظار به آغوش خانواده و به خاک ایران بازگشت.