آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۵۷۵۶
سیاست
۲
دریچه

حجت الاسلام محمد شاهی عربلو نماینده ادوار مجلس با اشاره به ضرورت مشارکت در دور دوم انتخابات

لیست«امید مردم»به دنبال تحول در نظام اداری و بهبود قانون گذاری است

نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه چنار بزرگ و درخت تناور، ایران بزرگ است و همه افراد، احزاب و جریانات شاخه های این درخت محسوب می شوند، می گوید: هیچ فرد و جریانی حق ندارد به سایر احزاب و گروه ها توهین کرده و خود را بالاتر از سایرین قلمداد کند.

محمد شاهی عربلو با اشاره به ضرورت افزایش مشارکت در انتخابات می گوید: هم در دور نخست و هم در دوره دوم انتخابات مجلس دوازدهم با ارایه لیست«امید مردم» تلاش کردیم، گام روبه جلویی به سمت پیگیری مطالبات مردم برداریم. معتقدم همانطور که رهبر انقلاب اشاره کردند در این برهه همه ایرانیان باید برای اتقای سطح زندگی و افزایش شاخص های رشد در انتخابات حضور یابند. ما هم برای لبیک فرمایشات رهبری هم در دوره اول و هم در دوره دوم کلیه ظرفیت ها را در تهران، اسلامشهر، شهر ری، شمیرانات، منطقه پردیس و شهرهای اطراف مانند چهاردانگه و...را به کار گرفته و در انتخابات حضور پیدا کردیم. لیست امید مردم در کنار یکی از لیست های همسو در دور نخست انتخابات مجلس دوازدهم رای قابل توجهی را کسب کرد.»

عضو مجالس پنجم، ششم و هفتم شورای اسلامی در ادامه افزود: «در دوره دوم انتخابات هم امیدواریم ضمن افزایش مشارکت کلی در انتخابات، افراد بیشتری را راهی مجلس شورای اسلامی کنیم. در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، همین لیست ها بودند که زمینه ساز شکل گیری مشارکت در انتخابات شدند. در واقع این لیست ها پشتوانه نظام سیاسی کشور هستند.»

رییس حوزه علمیه پنج تن آل عبا با اشاره به برخی اظهارات در خصوص لیست های انتخاباتی از سوی چهره های اصولگرا گفت: «برخی چهره های سیاسی و متصدیان لیست ها به جای تقدیر و تشکر از افراد و جریاناتی که در راستای ارتقای نظام وارد گود انتخابات شده اند، منافع شخصی و حزبی خود را ترجیح داده و با عصبانیت در خصوص سایر افراد و لیست ها صحبت می کنند. این افراد و گروه ها خود را چنارهای بزرگ معرفی کرده و سایر لیست ها را «پاجوش های چنار» خطاب می کنند. معتقدم این نوع اظهارنظرها برای مردم ایران نه از نظر ادبی، نه از نظر اخلاقی و نه از منظر سیاسی قابل قبول نیست. شخصا هم از این نوع حرکت ها که بر پایه منافع شخصی مطرح می شوند، برائت جسته و به آن اعتراض می کنم.»

شاهی عربلو گفت: «چنار بزرگ و درخت تناور، ایران بزرگ و نظام جمهوری اسلامی است و همه افراد، گروه ها، احزاب و جریانات شاخه های این درخت تناور محسوب می شود. هیچ فردی حق ندارد به سایر احزاب و گروه ها توهین کرده و خود را بالاتر قلمداد کند. این نوع حرکت ها نشانه تکبر و غرور است و خداوند متعادل در قرآن کریم، نسبت به آنها اعتراضات جدی داشته است. در تاریخ هم فرعون های زیادی وجود داشته اند؛ اما تا زمانی که این فرعون ها و این قدرت ها طغیان نکرده بودند، خداوند متعال برای هدایت آنها مدارا می کرد. اما زمانی که فرد، جریان یا ساختاری طغیان می کند، فرستاده ای مانند حضرت موسی انتخاب می شود تا ناهنجاری ها، تکبرها و غرورها را اصلاح کند. بنابراین اینگونه افراد هم باید بدانند این نوع برخوردها و حرکت ها علیه راهبردهای نظام بوده، ناشکری و ناسپاسی محسوب می شود و نهایتا تکبر و غرور آشکار است. هر فرد یا گروهی که به یک چنین مرحله ای برسد، با خداوند طرف شده و در پایان شکست می خورد.»

رییس کمیسیون اقتصادی در مجلس هفتم یادآور شد: «به این دلیل است که همان چنار ادعایی بزرگ هم در مرحله نخست انتخابات نتوانست آرای قابل توجهی به دست بیاورد. اعتقاد دارم تغییر و تحول در سیستم اجرایی کشور، سهم همه ملت ایران است. این سهم برای تحول، تنها از طریق شرکت در انتخابات و رای دادن به اهداف، سازندگی، عمران و تغییر و تحول محقق می شود.»

نماینده دوره های پنجم، ششم و هفتم مجلس خاطرنشان کرد: «لذا بر بلندای لیست امید مردم نوشته شده که لیست «امید مردم» به آینده ایران و آینده ایرانیان گرامی می اندیشد. این لیست برای تحقق اهداف مردم که تغییر در سیستم اجرایی کشور، تحول در کشور، تحول در قانونگذاری برای حل مشکلات مردم است، تهیه شده و امیدواریم مردم از طریق رای به این لیست بتوانند به مطالبات خود که دستیابی به آینده مناسب و کاهش مشکلات بنیادین است دست یابند.»