آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۲
اخبار کشور
۱۱

خبر

آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد

آیین تشییع شهید گمنام روز دوشنبه در محل مدیریت حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

امیر یوسف قربانی، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام که در محل مدیریت حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نزاجا برگزار شد، بیان داشت: موضوع شهادت و ارزش هایش را خداوند متعال در قرآن کریم بیان کرده لذا باید بگویم که عمر ما هم می گذرد اما معامله ای که شهید با خداوند انجام می دهد بسیار متفاوت است زیرا شهدا با علم و آگاهی مسیر خود را انتخاب کرده اند.

به گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد: در زمان دفاع مقدس، انقلاب اسلامی نوپا بود لذا با وجود همه فتنه های دشمنان، جوانان خوشنام این سرزمین در برابر آن ها ایستادگی و تمامی فتنه ها را نابود کردند.

امیر سرتیپ قربانی گفت: در زمان دفاع مقدس جوانان کشور ما هشت سال با تمام دنیا جنگیدند اما امروز به برکت خون همین شهدای انقلاب اسلامی یک جنبش بزرگ در دنیا ایجاد شده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش بیان داشت: امروز محورهای مقاومت که بلای خانمان سوزی بر سر رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی آورده اند، همگی به برکت خون همین شهدا است.

وی گفت: خیزشی که امروز در دنیا علیه رژیم صهیونیستی به وجود آمده همگی به برکت خون شهدا بوده است. امیر سرتیپ قربانی اظهار داشت: عملیات وعده صادق که معادلات جهانی را برهم ریخت، نشان دهنده توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز جمهوری اسلامی بر خلاف جوامع جهانی که چشمان خود را بر جنایت های رژیم صهیونیستی بسته است، در کنار ملت مقاوم غزه و محور مقاومت ایستاده است.

فرمانده انتظامی استان یزد: اجرای طرح نور با قوت دنبال می شود

فرمانده انتظامی استان در دیدار با جمعی از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب استان گفت: ارزیابی ها نشان از اجرای موفقیت آمیز این طرح در استان دارد و اجرای این طرح با قوت ادامه خواهد یافت.

یزد- خبرنگار کیهان: سردار بهدانی فرد اجرای طرح نور و مقابله با بی حجابی را خواسته مردم دانست و افزود: از آغاز اجرای طرح شاهد حمایت قشرهای مختلف مردم از اجرای طرح بوده ایم.

فرمانده انتظامی استان انجام وظایف دستگاه های فرهنگی در مقوله عفاف و حجاب را ضروری دانست و افزود: در صورتی که سایر دستگاه های مسئول و مصرح در قانون هم پای کار بیایند مقابله با بی حجابی دستاوردهای بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به وظایف متعدد نیروی انتظامی در تامین نظم و امنیت جامعه خاطرنشان کرد: پلیس در خط مقدم مبارزه با بی حجابی قرار دارد.

بهدانی فرد افزود: خوشبختانه افرادی که مورد تذکر قرار می گیرند به تذکر ها توجه می کنند و همین عامل باعث شده اجرای این طرح با موفقیت انجام شود.

فرمانده انتظامی استان از همراهی و کمک مردم جهت مشارکت در این طرح استقبال کرد و افزود تلاش ما این است که اجرای این طرح در صحنه اثرگذار باشد و با صحبت؛ تذکر و امر به معروف اصلاح شده و کار به مراحل بعدی کشیده نشود.

سردار بهدانی فرد افزود: علاوه بر اجرای طرح نور در سطح شهر و معابر این طرح در خودروها؛ اصناف و بازار و فضای مجازی هم اجرا می شود.

امروز در حسینیه شهدای بسیج

مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در دمشق برگزار می شود

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای از برگزاری مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس؛ سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی و همراهان در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

بنا بر اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه، این مراسم با سخنرانی سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور خانواده معظم شهدا، مقامات کشوری و لشکری و آحاد مردم شریف تهران امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 9:30 صبح در حسینیه شهدای بسیج، واقع در بزرگراه بسیج مستضعفین خیابان شهید رحیمی برگزار می شود.

به گزارش سپاه نیوز، در جنایت حمله موشکی هواپیماهای رژیم صهیونیستی در 13 فروردین ماه 1403 به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، سرداران رشید مدافع حرم سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و 5 تن از مستشاران و افسران همراه آنان به نام های حسین امان اللهی، سیدمهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقا بابایی و سیدعباس صالحی روزبهانی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.