آرشیو دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۱
اخبار کشور
۱۱

خبر

لزوم بهره گیری از نظر سرمایه گذاران در تصمیم گیری های قانونی مرتبط با مناطق آزاد

کیش- خبرنگار کیهان: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست مشترک با سخنگوی قوه قضاییه و فعالان اقتصادی جزیره، بر لزوم مشارکت سرمایه گذاران در تصمیم گیری های مرتبط با قانون گذاری با هدف صیانت از قوانین سرمایه گذاری در مناطق آزاد تاکید کرد.

رحیم سرهنگی با بیان اینکه اقدام قوه قضائیه در انجام سفرهای استانی برای رفع مشکلات مردم در دیدارهای مستقیم بسیار طرح ارزشمندی است، گفت: چگونگی صیانت از حقوق سرمایه گذاران نکته مهمی است؛ زیرا سرمایه گذاران در بدو ورود بر اساس قوانین آن منطقه آزاد نسبت به اجرای پروژه و انجام فعالیت هایشان اقدام می کنند. وی افزود: تغییر برخی قوانین براساس برداشت جدید قانونگذار و تعمیم آن از سرزمین اصلی به مناطق آزاد باعث تضییع حقوق سرمایه گذاران می شود؛ زیرا آنان بر مبنای قانون مناطق آزاد، سرمایه های خود را به کیش منتقل کرده اند.

سرهنگی در ادامه با اشاره به شعار سال و اهمیت مشارکت مردم در اقتصاد کشور اظهار داشت: چنانچه در دستگاه قضایی، بخشی ایجاد شود که پیگیر حقوق سرمایه گذاران باشد و یا از نظر و مشورت سرمایه گذاران در تصمیم گیری ها بهره گیری شود، موانع قانونی برای سرمایه گذاری و مشارکت مردم در کشور ایجاد نمی شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: در فضایی که کشورهای همسایه در بحث جذب سرمایه گذاران و گردشگران ما بسیار موفق عمل کرده اند و با تسهیل قوانین سرمایه گذاری، در حال جذب سرمایه های کشور ما هستند، باید تلاش کنیم ضمن صیانت از اجرای قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد، با بهبود شرایط قانونی، مشوق هایی برای فعالیت سرمایه گذاران فراهم کنیم.

در ادامه این نشست، سرمایه گذاران جزیره کیش در خصوص لزوم اجرای قوانین مناطق آزاد و مشکلاتی که به واسطه عدم اجرای این قانون و یا اعمال تغییرات در این قوانین برای سرمایه گذاران ایجاد شده است، مواردی را بیان کردند.

خطیب جمعه شیراز: نبرد فرهنگی و اقتصادی باید به موازات جنگ نظامی پیش برود

شیراز-خبرنگار کیهان: آیت الله دژکام، امام جمعه شیراز در نماز جمعه این هفته با بیان اینکه در ابعاد مختلف جنگ ترکیبی و در بعد نظامی ایران سر و سامانی پیدا کرده است، گفت: تقریبا بیش از 40 سال این جنگ به ما تحمیل شده است. رهبر معظم انقلاب به تازگی در دیدار فرماندهان نظامی کشور فرمودند که هر روز مستمر و مرتب باید در عرصه نظامی نوآوری داشته باشید، در غیر این صورت دشمن ما را شکست می دهد.

دژکام ادامه داد: همان طور که در جنگ نظامی به این جایگاه رسیده ایم که فرماندهان ما به «وعده صادق» می رسند، در جنگ اقتصادی و فرهنگی نیز باید به این جایگاه برسیم. به این معنی که آنقدر آمادگی داشته باشیم و ابزار نبرد اقتصادی و فرهنگی را فراهم کنیم که دشمن وقتی به ما حمله کرد، بتوانیم به آن پاسخ دهیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به مسئله اقتصاد مقاومتی و انجام به عمل وظیفه خود در مقابل جبهه کفر، اظهار داشت: مسئله نبرد فرهنگی نیز باید به موازات جنگ نظامی و اقتصادی پیش برود. خطیب جمعه شیراز بیان کرد: یکی از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب بار ها به آن پرداختند و تلاش زیادی بر این سبک زندگی دارند، سبک زندگی اسلامی در مقابل سبک زندگی غیراسلامی است که در تعبیر قرآن کریم به آن جاهلیت گفته می شود؛ اسلام سبک زندگی عاقلانه دارد و در غیر آن جاهلانه گفته می شود و برخی ها جاهلانه را غیرعلمی نیز قلمداد می کنند. وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند، حواسمان باشد که در فضای مجازی نسبت بیجا و دروغ رواج می دهند، گفت: فکر کنیم که نامه عمل ما در پیشگاه خداوند باز شده و حواسمان باشد که گناهانمان جمع شده، اما استغفاری از اعمال بد و گناهان وجود ندارد. اهل بیت(ع) خیر و صلاح بشریت را می خواستند تا انسان ها از خواب غفلت بیدار شوند.

مجمع جهانی بیداری اسلامی: حمایت از فلسطین بلندترین صدایی است که امروز از آمریکا شنیده می شود

حمایت از فلسطین و اعلام انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی، بلندترین صدایی است که امروز در کشوری که موتور محرک ادامه حیات و بقاء موجودیت اسرائیل در دنیا است، شنیده می شود. این از پدیده ها و تحولات عجیبی است که برای نخستین بار در بیش از 75 سال گذشته که از تاسیس اسرائیل می گذرد در آمریکا در حال وقوع است.

در ابتدای متن این بیانیه آمده است: تاریخ در حال تکرار است و دانشگاه های آمریکایی بعد از 57 سال که از جنبش دانشجویی دانشگاه کلمبیا می گذرد، مجددا به صحنه اعتراض و انتقاد از سیاست های جنگ طلبانه آمریکا در قبال مسئله فلسطین و غزه تبدیل شده است.

همچنین در بخش دیگری از بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی آمده است: در آوریل 1968 دانشگاه کلمبیا مبدا اعتراضاتی در آمریکا شد که باعث عقب نشینی این کشور از جنگ ویتنام گردید. در هفته های اخیر نیز این دانشگاه که دژ اصلی لابی صهیونیسم در آمریکاست، پیشگام خیزش بزرگ دانشجویی علیه سیاست های حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی شده است که در حال حاضر به بیش از 100 دانشگاه معتبر آمریکایی تسری کرده است.

به علاوه اینها می افزاید: حمایت از فلسطین و اعلام انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی، بلندترین صدایی است که امروز در کشوری که موتور محرک ادامه حیات و بقاء موجودیت اسرائیل در دنیا است، شنیده می شود. این از پدیده ها و تحولات عجیبی است که برای نخستین بار در بیش از 75 سال گذشته که از تاسیس اسرائیل می گذرد در آمریکا در حال وقوع است.

در پایان نیز نوشت: برخلاف اظهارات مضحک بایدن رئیس جمهور آمریکا که با فرار به جلو و توسل به حربه یهودستیزی تلاش می کند دانشجویان و اساتید معترض را به یهودستیزی متهم کند، اساتید و دانشجویان یهودی به ویژه در دانشگاه کلمبیا نقش موثر و برجسته ای در تحرک و سازماندهی جنبش دانشجویی دارند.

احداث بزرگترین پارک نوری کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان

اصفهان-خبرنگارکیهان: بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در کوه صفه با عنوان طرح تفریحی و گردشگری کوه نور صفه احداث شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای طرح تفریحی و گردشگری نخستین پارک نوری موضوعی کوه نور صفه افزود: این طرح در مساحتی با بیش از 4400 مترمربع از اوایل بهمن 1402 آغاز و در هفته نخست فروردین 1403 به طور غیررسمی به بهره برداری رسید.

ساکت هدف از اجرای این طرح را ارتقای خدمات گردشگری در مجتمع گردشگری صفه دانست و گفت: احترام به محیط طبیعی صفه با انتقال پارکینگ و حذف ترددهای آلاینده، ارتقای آرامش در محیط طبیعی صفه، حذف فضا های بی دفاع شهری و ارتقا به محیط امن و خانوادگی، توجه به الگوی تعامل اجتماعی با محور خانواده، افزایش ضریب آشنایی کودکان با موضوعات طبیعی و حیات وحش، ایجاد ارتباط موثر موضوعی در اجرای المان های نوری مطابق با فضای محیطی و طبیعی کوه صفه، اجرای نماد گردشگری جدید بدون انجام عملیات های عمرانی سنگین با هدف دوستی با طبیعت از دیگر اهداف این طرح است.