آرشیو یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۴، شماره ۳۳۸۸
داخلی
۳

حدادعادل: ملت ایران مقابل فشارها سر تسلیم فرود نمی آورد

گروه سیاسی: غلامعلی حدادعادل رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که ملت ایران در مقابل فشارها سر تسلیم فرود نمی آورد.

به گزارش ایرنا، وی که دیروز در مراسم «هفتمین جشنواره آموزشی و پژوهشی ابن سینا» در دانشگاه علوم پزشکی تهران، سخن می گفت، با اشاره به پیشرفت های ایران در زمینه دانش هسته ای، افزود: این مساله بهانه برخی قدرت ها برای اعمال فشار بر ملت ایران شده است. حدادعادل خاطرنشان کرد: قدرت هایی چون آمریکا که از ابتدا با انقلاب اسلامی مخالف بودند و انقلاب دست آنها را از این کشور کوتاه کرد، این امر را بهانه کرده اند تا بر ملت ایران فشار بیاورند. وی با بیان اینکه این قدرت ها از فشارهای خود طرفی نخواهند بست، گفت: این ملت همانطور که در گذشته نشان داده در آینده نیز در صحنه خواهد بود و با تشخیص خود در مقابل این فشارها و تعرضات سر تسلیم فرود نخواهد آورد.

< از سرعت بی حساب گسترش کمی دانشگاه ها احساس نگرانی می کنم

«غلامعلی حدادعادل» رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: من همیشه از سرعت بی حساب گسترش کمی دانشگاه ها و محیطهای علمی احساس نگرانی می کنم. حدادعادل تصریح کرد: نگرانم که «کمیت» بر «کیفیت» غلبه کند.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد که پیشرفت یک کشور با سرعت کمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سنجیده نمی شود. وی با بیان اینکه «توسعه شتابانی در کشور داریم»، اضافه کرد: باید مراقب باشیم که «فربهی» جای «رشد» را نگیرد. حدادعادل با بیان اینکه «باید به وجود دانشمندانی چون ابن سینا افتخار کرد»، اظهار داشت: این امر در هویت ملی و اعتماد به نفس ملت مؤثر است. رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه «آینده ایران در گرو توسعه علمی است» به دیدگاه مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و گفت: ایشان بعد از اسلام و اسلامیت، روی هیچ موضوعی به اندازه توسعه و پیشرفت علمی کشور تاکید نمی کنند. در حاشیه این مراسم رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سعی شده است که بودجه سال آینده تورم زا نباشد. حدادعادل در جمع خبرنگاران تصریح کرد: اطمینان دارم دولت و مجلس با همکاری یکدیگر به جمع بندی خوبی در خصوص بودجه، خواهند رسید. وی با اشاره به همدلی و هماهنگی مجلس و دولت، ابراز امیدواری کرد که بودجه ای روشن و عملیاتی به تصویب برسد. رئیس مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا عید امسال شاهد گرانی نخواهیم بود؟ گفت: امیدواریم نداشته باشیم و در مجلس تلاش می کنیم که جلو گرانی را بگیریم.