آرشیو یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۴، شماره ۳۳۸۸
بین الملل
۵

تدابیر نظامی آمریکا برای جنگ های درازمدت

گروه بین الملل - وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از یک راهبرد جدید دفاعی خبر داده است که بر اساس آن، از آمریکا در مقابل شبکه های تروریستی و کشورهایی که دارای سلاح های تخریب جمعی هستند، حفاظت خواهد شد.

به گزارش بی.بی.سی، بر اساس این راهبرد جدید، نیروهای ویژه قادر خواهند بود بدون اطلاع قبلی و به طور مخفیانه درهمه جای جهان دست به عملیات بزنند و واحدهای جدید خواهند توانست سلاح های هسته ای را ردیابی کنند و آنها را از کار بیندازند.

در این طرح، تدابیر اطلاعاتی گسترده تر و نیز استفاده از تعداد بیشتری از هواپیماهای بدون سرنشین برای گشت زنی، جاسوسی و حمله پیش بینی شده است. تعداد سرباز بیشتری نیز برای جنگ روانی تعلیم داده خواهند شد.

این استراتژی دفاعی، برای مقابله با تهدید سلاح های میکروبی، تدابیر درمانی در نظر گرفته است و بر اساس آن، موشک های جدید متعارف و دوربرد تولید خواهد شد. ارتش آمریکا می گوید: تمامی این تدابیر برای جنگ با دشمنانی شبیه به شبکه القاعده در عصر اطلاعات در نظر گرفته شده است؛ جنگی که با کشوری دیگر در عصر صنعتی بسیار متفاوت است.

وزارت دفاع آمریکا هفته آینده تقاضای بودجه سالیانه خود را نزد کنگره این کشور مطرح می کند. گفته می شود بودجه امسال پنتاگون حدود 440 میلیارد دلار است. این مبلغ، هزینه های جنگ در دو کشور افغانستان و عراق را شامل نمی شود.