آرشیو یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۶۸
اخبار کشور
۳

اخبار ادبی و هنری

درخواست گروه ضد دخانیات از هالیوود و بالیوود

یک گروه ضددخانیات از هالیوود و بالیوود (سینمای هند) خواست که از نمایش صحنه های استفاده از دخانیات در فیلم های ویژه کودکان و نوجوانان پرهیز کنند. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، «بکی فریمن» مدیر گروه «اقدام در ارتباط با دخانیات و بهداشت» گفت: کشیدن سیگار در فیلم های مخصوص کودکان باعث فروش فیلم ها نمی شود بلکه فروش سیگار را افزایش می دهد.

فریمن موارد مربوط به سیگار کشیدن یک شخصیت تاریخی یا نمایش شفاف و صریح ضررهای سیگار را از استثناهای این امر معرفی کرد.

وی اظهار داشت در حالی که توتون اولین علت قابل پیشگیری مرگ و میر در جهان شناخته می شود چرا هالیوود فرزندان ما را در معرض تصاویر قدرتمندی از سیگار کشیدن در دو سوم فیلم های مخصوص کودکان قرار می دهد. تحقیقات به طور مکرر موید این مطلب است که تعداد قابل توجهی از نوجوانان به دلیل دیدن صحنه های استعمال دخانیات در فیلم ها، به سیگار کشیدن روی می آورند.

برپایی نمایشگاه هنر اسلامی در موزه هنر مدرن نیویورک

از بین چندین نمایشگاه هنر معاصری که برچسب هنر اسلامی بر آن خورده است، مشهورترین آنها نمایشگاه «بدون مرز: 17 راه نگاه کردن» است که در موزه هنر مدرن نیویورک راه اندازی شده است.

به گزارش نیویورک تایمز، این نمایشگاه که بعد از استقبال غربی ها از جنبه فرهنگی اسلام راه اندازی شده است، شامل آثار هنرمندانی است که از سوی جهان هنر به هنرمندان اسلامی شهرت دارند.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: تمام این هنرمندان به جز سه نفر از آنان در کشورهایی همچون الجزایر، مصر، هند، ایران، عراق، لبنان، پاکستان، فلسطین و ترکیه متولد شده اند. بسیاری از این هنرمندان در مخالفت با رفتاری که اخیرا علیه اسلام در جهان غرب صورت گرفت، آثاری را خلق و در این نمایشگاه به نمایش گذارده اند.