آرشیو یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۶۸
اخبار کشور
۳

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

اجرای هر تهدید علیه ایران دشمنان را به مخاطره می اندازد

سردار احمد وحیدی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران تسلیم خواسته های غرب نخواهد شد، گفت: اجرای تهدیدات آمریکا وغرب بیش از آنکه برای ایران مخاطره انگیز باشد برای آنها تهدید آمیز است.

جانشین وزیر دفاع درحاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی های وزارت دفاع درمقابله با حوادث غیرمترقبه، جنگ روانی دررسانه های غربی علیه ایران را نشانه ناتوانی استکبار خواند و افزود:عملیات جنگ روانی غرب همیشه بیش از قدرت عمل آنهاست و برپایه فشار و تسلیم شدن ایران دربرابر خواسته های آنان تنظیم شده است.

وی درخصوص تلاش استکبار برای ایجاد جنگ مذهبی و قومیتی و تاثیرآن بر وحدت ملی خاطرنشان کرد:آنچه درخوزستان اتفاق افتاده جنگ قومیتی نیست بلکه اعمالی تروریستی با هدایت خارج از مرزهاست که هیچ ارتباطی به اقوام ایرانی ندارد.

جانشین وزیر دفاع درخصوص میزان آمادگی دفاعی و بازدارندگی ایران گفت: مقابله نظامی قدرت های استکباری با ایران، غیرممکن و نشدنی است و خود آنها به این مسئله کاملا واقفند.

وحیدی افزود: توان دفاعی ایران همیشه باعث شده تا آنها درطول سالهای اخیر تنها به جنگ روانی روی بیاورند چرا که اگر چنین توانی داشتند پیش از این دست به اقدام می زدند؛ اما این به معنی عدم آمادگی دفاعی ما نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حفظ آمادگی ایران برمبنای بازدارندگی است که براساس تامین صلح پایدار درمنطقه طراحی شده و خطری برای کشورهای همسایه نیست.