آرشیو یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۶۸
اخبار اقتصادی
۴

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی:مبنای قیمت نفت در بودجه 40 دلار است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: مصوبات کمیسیون تلفیق مبنای بررسی جزئیات و تبصره های لایحه بودجه سال 85 خواهد بود.

فرهاد رهبر در گفت وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که تصویب کلیات لایحه بودجه بر مبنای مصوبات تلفیق بوده یا لایحه دولت، اظهار داشت: کلیات به تصویب رسیده هیچ کدام از اینها نیست، کلیات در واقع مجموعه ای است که کمیسیون تلفیق ارائه می کند و در بحث هایی که می شود مبنا کمیسیون تلفیق است.

وی گفت: اما وقتی بحثها وارد جزئیات لایحه بودجه می شود، نمایندگانی که پیشنهادات الحاقی داشته باشند. پیشنهاداتشان مطرح می شود و نمایندگان که نظر به حذف داشته باشند نیز می توانند عنوان کنند.

فرهاد رهبر در پاسخ به این پرسش که قیمت نفت بر چه مبنایی در مجلس بررسی خواهد شد، گفت: مبنا همان قیمت حدود 40 دلار است. البته آنچه که در بودجه مطرح می شود یک قیمت محاسباتی است و بعدها بر مبنای آنچه واقع می شود، تعدیل خواهد شد.

وی در خصوص مبلغ 7 هزار و 300 میلیارد تومانی که از سقف بودجه عمرانی کسر شد خاطرنشان کرد: درباره آن نیز نمایندگان می توانند پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت را داشته باشند.

معاون رئیس جمهور درباره حداقل حقوق دستمزد کارکنان دولت و تعیین حداقل 150 هزار تومان یادآور شد: بخشهای دیگری در تعیین حقوق و دستمزد مؤثر است و دریافتی های کارکنان دولت با حداقل حقوق متفاوت است.

وی تاکید کرد: حداقل حقوق دارای بخشهایی است که براساس آن ضریب پایه را تعیین می کنند سپس هر سال براساس آن مقداری تعدیل صورت گرفته و آنچه به حقوق اضافه می شود و در بخش حقوق می آید با حداقل متفاوت است.

وی درخصوص تعیین 150 هزار تومان به عنوان حداقل حقوق کارکنان دولت اظهار بی اطلاعی کرد.

رهبر در عین حال گفت: عدد ضریب پایه حقوق از 380 به 435 افزایش یافته است و افزایش حقوق سال آینده بر این اساس محاسبه می شود.