آرشیو یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۶۸
اخبار ورزشی
۱۳

رئیس فدراسیون جهانی تکواندو: ایران توانایی برگزاری مسابقات جهانی تکواندو را دارد

رئیس فدراسیون جهانی تکواندو در گفتگو باخبرنگاران گفت، ایران شایستگی برگزاری مسابقات جهانی را دارد.

رئیس فدراسیون جهانی تکواندو گفت: پس از ریاست من بر این فدراسیون سعی کرده ام به کشورهای عضو از طریق ارسال وسایل و اعزام مربیان، در جهت رشد این رشته در تمام دنیا تلاش کنم. به منظور رشد بیشتر این رشته در ایران نیز قصد دارم تا در ماه دسامبر یک گروه نمایشی را به ایران اعزام کنم تا جذابیت های این رشته را بیش از پیش برای ایرانیان نمایان سازم.

دکتر چو ادامه داد: ما از درآمدهای مرکز آموزش جهانی تکواندو برای گسترش فعالیت های WTF استفاده می کنیم. به همین منظور برای افزایش 175 عضو این اتحادیه تلاش های بسیاری را انجام داده ایم.

وی ادامه داد: مطمئن هستم که در کشور ایران با وجود بیش از یک میلیون تکواندوکا این رشته خیلی سریع رشد می کند و ایران می تواند در آینده ای نزدیک میزبان مسابقات معتبر بین المللی باشد. البته اگر مسئولان فدراسیون تکواندو ایران رسما از فدراسیون جهانی این درخواست راداشته باشند.

دکتر چو یادآور شد: البته من با این موضوع آشنا هستم که عدم برگزاری همزمان مسابقات مردان و زنان برای ایران یک مشکل است. اما، چاره ای نیست چرا که این جزو فرهنگ اسلامی شماست و باید آن را با روابط خوب به دنیا معرفی کرد.

رئیس فدراسیون جهانی تکواندو ادامه داد: در سال 2008 سیستم نرم افزاری و سخت افزاری جدیدی وارد میدان می شود تا اشتباهات داوری را کاهش داده و بر جذابیت این رشته بیفزاید. این سیستم از سیستم های الکترونیکی است که قبلا در کره آزمایش شده است.