آرشیو یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۶۸
مدرسه
۱۰

نمایش 10 فیلم ایرانی در جشنواره بین المللی قاهره

فیلم ایرانی «ماه بود و روباه» ساخته بابک نظری در ادامه موفقیت های خود به همراه فیلم «پرنده سکوت» ساخته لیسا جمیله برجسته در شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان قاهره به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تماشاگران این جشنواره معتبر سینمایی طی روزهای 11 لغایت 19 اسفندماه به تماشای رقابت این دو فیلم پویانمایی ایرانی با 60 عنوان فیلم دیگر از 27 کشور جهان خواهند نشست.

علاوه بر این دو فیلم که در بخش مسابقه جشنواره قاهره در کشور مصر حضور دارند همچنین فیلم «ماجراهای اینترنتی» ساخته مشترک دو کشور ایران و مصر نیز به نمایش گذاشته می شود.

این تنها فیلم بلند ایرانی است که در کنار فیلم های کانون در این جشنواره به نمایش درمی آید.

همچنین در بخش جنبی (اطلاع رسانی) جشنواره قاهره 7 فیلم دیگر پویانمایی از تولیدات کانون نیز در معرض تماشای کودکان و نوجوانان مصری و شرکت کنندگان در این جشنواره قرار می گیرد.

«ائتلاف» ساخته علی اکبر صادقی و علیرضا کاویان راد، «بازگشت به خانه» بهزاد فراهت، «دوست عزیز و رفیق لذیذ» هادی یقین لو، «ژنرال و بادبادک» محمدعلی سلیمان زاده، «سفر بیداری» سیدمرتضی احمدی، «بازتاب» علیرضا چیتایی و «اردک و کشاورز» آویز میرفخرایی فیلم هایی است که در بخش جنبی جشنواره بر روی پرده می رود.

در ایروان برپا شد