آرشیو یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۶۸
مدرسه
۱۰

هفته ای برای گسترش دوستی های کودکان ایرانی و ارمنستان

هفته دوستی کودکان ایران و ارمنستان جلوه ای از دوستی بچه های ایرانی نسبت به همسالان ارمنی خود را در قالب برنامه های فرهنگی، هنری به نمایش گذاشت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این هفته دوستی تعداد زیادی از دانش آموزان ارمنی در ایروان پایتخت این کشور به تماشای فیلم های ایرانی نشستند و نمایش سایه ای و عروسکی به صورت زنده توسط مربیان کانون برای آنان اجرا شد.

این برنامه با هدف تحکیم دوستی دو ملت به ویژه کودکان دو کشور طی روزهای اول لغایت هفتم اسفند در شهر ایروان برگزار شد و طی آن مجموعه ای از نقاشی های کودکان و نوجوانان ایرانی به همراه 650 جلد کتاب و 25 قطعه آثار منتخب تصویرگری از 15 کتاب کانون در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

همچنین 70 قطعه سرگرمی نیز در این برنامه ارایه شد و فیلمی نیز از مجموعه فعالیت های کانون به نمایش گذاشته شد تا کودکان ارمنی و معلمان و مربیان آن با تجربه ای همسالان و همکاران ایرانی خود در این عرصه بیشتر آشنا شود.

در هفته دوستی کودکان ایرانی و ارمنی که براساس موافقت نامه آموزش بین دو کشور اجرا شد همچنین کارگاه های نقاشی با روش های کلاژ، چاپ، پاستل، آبرنگ، گواش و کارگاه های کاردستی شامل نقاب سازی، عروسک سازی با کاموا، دارقالی، کاغذ و تا و کارگاه سفال از جمله برنامه هایی بود که با استقبال بچه های ارمنی روبرو شد.

به گفته رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، این هفته دوستی پیام کودکان و نوجوانان ایرانی که همان احترام به ادیان، مذاهب و اعتقادات بشر و اعلام عشق و محبت و دوستی نسبت به یکدیگر است به همسالان ارمنی خود ابلاغ کرد.