آرشیو پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۳۴۱۶
اجتماعی
۴

رئیس مجلس در مراسم بزرگداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی شریف: افتخار می کنیم بیشتر المپیادی ها در دانشگاه صنعتی شریف درس می خوانند

گروه اجتماعی - رئیس مجلس در مراسم بزرگداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: «افتخار می کنیم که بیشتر المپیادی های کشور در این دانشگاه درس خوانده و می خوانند و به کاروان علم و صنعت کشور پیوسته اند».

به گزارش خبرنگار «ایران»، «غلامعلی حداد عادل» افزود: «دانشگاه صنعتی شریف پس از پیروزی انقلاب خزانه ای از نیرو برای کشور بوده و به جز دولت موقت، در هر دولتی چند وزیر از این دانشگاه بوده اند».وی ادامه داد: «عشق و علاقه فارغ التحصیلان و استادان این دانشگاه فارغ از گرایش های فکری و سیاسی از مهم ترین خصوصیات آن است و تشکیل انجمن فارغ التحصیلان از دستاوردهای مفید دانشگاه صنعتی شریف است».رئیس مجلس خاطرنشان کرد: «این دانشگاه سرمایه ای برای کشور است، امروز که کشور با شور و اشتیاق قدم در راه علم و پیشرفت صنعتی گذاشته، می توان گفت که دانشگاه صنعتی شریف، سکوی پرش به آینده ای روشن است».«حداد عادل» افزود: «دانشگاه صنعتی شریف پس از انقلاب رشد و توسعه خوبی داشته و حرکتش از اعتدال خارج نشده است. یکی از مهم ترین ویژگی های دانشگاه آن بود که برخی حرکت های افراطی که به دانشگاه های دیگر صدمه زده بود در آن راه نیافت و عقلانیتی همراه با اعتدال در آن مشهود بود».

در ادامه این مراسم، از تعدادی از چهره های ماندگار، رئیسان، استادان نمونه آموزشی، کارمندان نمونه، دوستداران و خیران، خانواده های شهدا، استادان پیشکسوت و پژوهشگران نمونه دانشگاه علم و صنعت در 40 سال گذشته تقدیر شد. از میان رؤسای دانشگاه می توان به دکتر سیدحسین نصر، دکتر فضل الله رضا و دکتر علیرضا مهران، از استادان به دکتر محمدرضا عارف و دکتر علیرضا خالو و از دوستداران به اکبر ترکان، بیژن نامدار زنگنه و غلامرضا شافعی اشاره کرد. در این برنامه همچنین، از خانواده های شهید حسن عباسپور و شهید مجید شریف واقفی تقدیر به عمل آمد.