آرشیو پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۳۴۲۳
اقتصادی
۱۸

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: مطالعات پروژه اپراتور سوم سال آینده آغاز می شود

فارس: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز مطالعات پروژه اپراتور سوم تلفن همراه در سال آینده خبر داد.

«معصوم فردیس» دیروز در یک نشست خبری افزود: مطالعات اپراتور سوم تلفن همراه برای تعیین مشاور، مجری و اگر ضرورتی احساس شود تعیین یک مشاور بین المللی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به گذشت شش ماه از عمر دولت نهم ساماندهی اپراتور دوم و نظارت بر روی اجرای آن را از جمله دستاوردهای دولت عنوان کرد.

فردیس اظهار داشت: هم اکنون ایرانسل برای اجرای اپراتور دوم مناقصه ای برای سفارش تجهیزات لازم برگزار کرده که در آن 2 شرکت داخلی و یک شرکت خارجی برنده شده اند. وی ابلاغ تعرفه های جدید مخابراتی و اینترنتی و کاهش برخی از تعرفه ها به میزان 70 درصد را از دیگر دستاوردهای دولت در بخش فناوری اطلاعات بیان کرد.

رئیس سازمان مقررات و تنظیم ارتباطات رادیویی از تدوین پیش نویس مقررات دفاتر مخابراتی خبر داد و گفت: امیدواریم این پیش نویس در سال آینده به تصویب هیات دولت برسد. تا پایان برنامه چهارم تعداد دفاتر ارتباطی کشور به 2500 دفتر خواهد رسید. معاون وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به کشف و ضبط 6 هزار و 325 تلفن بی سیم در کشور گفت: این تعداد بی سیم در شش ماهه گذشته کشف شده اند. وی اظهار داشت: در حال حاضر با صدور پروانه برای 213 «آی اس پی»، کل تعداد «آی اس پی»های کشور به عدد 968 رسیده است. فردیس در ادامه از رسیدن ضریب نفوذ اینترنت در کشور به 11 درصد خبر داد. وی همچنین با اشاره به راه اندازی پایلوت مراکز دیتا توسط دو شرکت گفت: در آینده نزدیک یکی دیگر از این مراکز فعالیت خود را آغاز می کند. معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: این مراکز طبق قرارداد تنها تا اردیبهشت ماه سال آینده فرصت راه اندازی کامل دیتا سنتر را دارند. ضمن اینکه هنوز تعهدات وزارتخانه از سوی این مراکز اجرا نشده است.