آرشیو یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۸۱
اخبار کشور
۱۴

وزیر کشور خبر داد: نقش مستقیم مقامات امنیتی آمریکا و انگلیس در حادثه تروریستی زابل

وزیر کشور خبر از نقش مستقیم برخی مقامات امنیتی آمریکا و انگلیس در اتفاقات اخیر زابل و خوزستان داد.

مصطفی پورمحمدی در گفت وگو با ایسنا تاکید کرد: چیزی که در مورد اتفاقات اخیر زابل و خوزستان مشخص است، این است که پشتیبانان عاملان آن ها یکی هستند.

وی با اشاره به گزارش های دریافتی تاکید کرد: برخی مقامات امنیتی آمریکا و انگلیس با برخی از سران اشرار، ملاقات هایی داشته اند و آنان را به این قبیل کارهای ایذایی و تروریستی تحریک کرده اند.

پورمحمدی تصریح کرد: متاسفانه صدها کیلومتر از مرزهای استان سیستان و بلوچستان کنترل شده نیست و این امکان وجود دارد که با هزینه کمی، کارهای ایذایی و تروریستی وسیعی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: ما تمهیدات زیادی را از گذشته اندیشیده ایم و در آینده هم به طور جدی بحث امنیت را تعقیب می کنیم. اقداماتی انجام خواهیم داد تا افراد ماجراجو و کسانی که از هیچ منطق انسانی برخوردار نیستند، به سزای اعمالشان برسند.

محمدباقر ذوالقدر، جانشین وزیر کشور هدف اصلی مسببان حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان را فتنه انگیزی و تحریک اختلافات قومی و مذهبی اعلام کرد و افزود: اشرار بعد از ارتکاب این جنایت به افغانستان و از آنجا به درون پاکستان گریخته اند.وی افزود: از مسئولان این دو کشور درخواست کرده ایم تا با برخورد با عاملان این جنایت، در تامین بهتر امنیت منطقه مشارکت کنند.