آرشیو یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۸۱
اخبار کشور
۱۴

اخبار کوتاه دینی و قرآنی

فعالیت 55 مرکز قرآنی ویژه خردسالان در کشور

همزمان با اتمام طرح شکوفه های بهشت ویژه کودکان و نوجوانان درسال دوم فعالیت 55 مرکز قرآنی شکوفه های بهشت در 14 استان کشور راه اندازی شد.

به گزارش شبستان طرح شکوفه های بهشت که با هدف ایجاد خلاقیت در آموزش قرآن، تسریع در زمان آموزش صحیح خوانی قرآن از روی مصحف ویژه خردسالان که، در سال 83 توسط ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور رسما آغاز به کار کرد تاکنون بیش از 1500 خردسال قرآنی را تحت آموزش خود در آورد. بنابراین گزارش این طرح در سال 83 توانست 18 مرکز قرآنی را در 8 استان کشور تحت پوشش خود درآورد در حالی که تعداد این مراکز در سال 84 به 55 مرکز قرآنی در 14 استان کشور افزایش یافت.

برگزاری مراسم اربعین حسینی در نوروز

با حضور بیش از ده هزار نفر از اعضای کانونهای مساجد استان تهران:

مراسم اربعین حسینی و آغاز سال نو در کانونهای مساجد استان تهران برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان تهران، در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی این دبیرخانه ضمن اعلام خبر فوق افزود: با تقارن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با آغاز سال نو و به منظور ارج نهادن به مقام شامخ آن حضرت و تلفیق مناسب سنتهای اسلامی و ایرانی، اعضا کانون های مساجد استان تهران مراسم آغاز سال نو را در مساجد برگزار می کنند.

3 امام جمعه منصوب شدند

طی حکمی که از سوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور جناب حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی صادر گردید حجج اسلام آقایان محمدجواد شریعتی نژاد، محسن رفیعی و حسین تقی پور از طرف مقام معظم رهبری به امامت جمعه شهرهای الشتر (لرستان) و زرین دشت (فارس) و بخش بند پی شرقی (مازندران) به مدت سه سال منصوب شدند.