آرشیو یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۸۱
اخبار کشور
۱۴

توسط نیروی دریایی سپاه انجام شد: تجلیل از حماسه سازان عملیات فتح المبین

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعیه ای در آستانه سال نو دوم فروردین سالگرد عملیات فتح المبین را که یک پیروزی بزرگ برای میهن اسلامیمان به ارمغان آورد، گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، در این اطلاعیه آمده است: فتح المبین، فتحی عظیم بود که با رمز مقدس یازهرا(س) آغاز شد و جبهه های جنوب و شمال غرب شوش و غرب دزفول را فرا گرفت.

رزمندگان دلاور اسلام در این عملیات بزرگ با آزادسازی دو هزار کیلومتر از سرزمین اسلامیمان، چند شهر را از زیر آتش توپخانه و موشک دشمن رهایی بخشیدند و بالغ بر 15 هزار نفر از متجاوزان بعثی را به اسارت گرفتند و به تعبیر امام راحل(ره) با این عملیات مجاهدان فی سبیل الله میهن خود را بر بال ملائکه الله نشاندند و در میان ملل جهان سرافراز کردند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه می خوانیم: باشد که همواره خاطره این ایثارگری ها و حماسه آفرینی ها را در ذهن داشته باشیم و شور و شوق مقاومت را همیشه در خود زنده نگه داریم. یاد و خاطره این پیروزی بزرگ که مصادف با روزهای اولیه سال بود گرامی و طعم این پیروزی که با یاری ملائکه الله انجام گرفت گوارای وجودتان باد.

در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: امید است مردم قدرشناس این مرز و بوم به خصوص نوجوانان و جوانان عزیز همراه با کاروان راهیان نور، از مناطقی که این عملیات بزرگ در آن اتفاق افتاد و یادمان هایی که بدین مناسبت در آن برقرار است، دیدن کنند و از نزدیک با مجاهدت های رزمندگان و جانفشانی های شهدای والامقام این عملیات بیشتر آشنا شوند.