آرشیو یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۸۱
اخبار اقتصادی
۴

توزیع میوه در 80 نقطه تهران

علیرغم مقاومت هایی که برای جلوگیری از راه اندازی شبکه های جدید توزیع میوه در سطح شهرتهران به عمل آمد، وزارت بازرگانی در 80 نقطه از تهران میوه توزیع می کند.

حمید صافدل رئیس سازمان بازرگانی استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: وزارت بازرگانی با عرضه سیب و پرتقال با کیفیت بسیار بالا، این شبکه توزیع را در کنار سایر شبکه ها قرار داده است وی افزود: سازمان بازرگانی استان تهران از مردم می خواهد فقط از این شبکه میوه با کیفیت به قیمت سیب و پرتقال هر کیلو 550 تومان خریداری کنند و در صورت هرگونه تخلف چه در قیمت و چه در کیفیت مراتب را به شماره 124 اطلاع دهند. وی یادآورشد: شبکه های ثابت و سیار در 80 نقطه شهر تهران اقدام به فروش میوه می کنند و شبکه های سیار در مجتمع های مسکونی و شهرک های اطراف تهران میوه توزیع خواهند کرد. وی از واردات انگور و گلابی خبر داد و گفت: این میوه ها نیز در انبار موجود و آماده عرضه به بازار است.

صافدل گفت: در 18 فروشگاه اتکا وابسته به نیروهای مسلح نیز میوه شب عید توزیع می شود.

وی تاکید کرد: عرضه مستقیم میوه در میدان مرکزی از فردا با هدف تاثیرگذاری بر نرخ میوه کل کشور آغاز خواهد شد. رئیس سازمان بازرگانی استان تهران با اشاره به اینکه طرح توزیع میوه توسط این سازمان استمرار خواهد داشت گفت: عده ای سودجو قصد داشتند با ذخیره کردن میوه و عرضه آن با قیمت گزاف کام مردم را در این ایام تلخ کنند، ولی وزارت بازرگانی در اقدامی به موقع با خرید و ذخیره سازی میوه با قیمت و کیفیت مناسب وارد بازار شده و اقدام به توزیع خواهد کرد.