آرشیو یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۸۱
اخبار اقتصادی
۴

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی سوخت مورد نیاز مردم در تعطیلات نوروزی تامین شده است

فرآورده های نفتی مورد نیاز مردم اعم از نفت، بنزین و گازوئیل در ایام تعطیلات نوروز به طور کامل تامین شده و هیچگونه جای نگرانی در این باره وجود ندارد.

مهندس سیدحسن ضیاءکاشانی مدیرعامل جدید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در نخستین نشست خبری خود با رسانه ها با بیان این مطلب افزود: در سراسر کشور و در مبادی ورودی شهرها، گروه هایی از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی حضور دارند که جزوات شامل اطلاعات مراکز عرضه و فاصله جایگاه های سوخت از یکدیگر را به مردم ارائه می کنند.

وی افزود: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای مقابله با هر وضعیت خاصی که در کشور قابل پیش بینی و غیرمنتظره که پیش بیاید آمادگی مقابله دارد و خود را کاملا تجهیز کرده است.

وی همچنین در باره ایجاد جایگاه های عرضه سوخت گاز طبیعی اظهار داشت: تا نیمه اول فروردین ماه سال آینده حدود 50 جایگاه عرضه سوخت آماده نصب تجهیزات گاز طبیعی (سی ان جی) خواهد شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم تا نیمه اول سال 85 تعهدات این شرکت برای ساخت 188 جایگاه دوگانه سوز آماده عرضه گاز طبیعی فشرده به مردم گردد.

وی اضافه کرد: 10 مجوز برای احداث جایگاه عرضه سوخت در مسیر فرودگاه امام صادر شده، اما هنوز فعالیتی در این خصوص از سوی بخش خصوصی صورت نگرفته است.

ضیاءکاشانی در ادامه دلیل ایجاد صف های طولانی سوخت در نقاط مرزی کردستان را اختلاف قیمت ده ها برابری سوخت در منطقه با کردستان عراق عنوان کرد و افزود: با تمهیدات خاصی که در منطقه انجام شد از تحویل چندباره سوخت به افراد جلوگیری شده ولی هیچ خللی برای مسافران نوروزی در ارائه سوخت وجود ندارد.

وی سپس خاطرنشان ساخت: برای پرداخت حق العملکاری به جایگاهداران عرضه سوخت از 2 سال پیش بررسی ها و جلساتی برگزار شده است بدین منظور و جهت ایجاد انگیزه در جایگاهداران برای ارائه خدمات بهتر به مصرف کنندگان کارمزد بالاتر از میانگین نرخ تورم سالانه به آنها پرداخت می شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تحقق پرداخت حق العملکاری در سال آینده ضمن اقتصادی شدن جایگاهداری، اشتغال زایی قابل توجهی ایجاد شود.