آرشیو یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۸۱
اخبار ورزشی
۱۳

به یاد دانشجوی شهید «مجتبی علی نژاد» / آنجا که عشق خیمه زند جای عقل نیست

حدیث دشت عشق

این بیت را زیاد از او شنیده بودیم: «آنجا که عشق خیمه زند جای عقل نیست/ غوغا بود دو پادشه اندر ولایتی»

شهید «مجتبی علی نژاد» در سال 1336 در یکی از روستاهای سبزوار متولد شد. به علت نبود مدرسه ابتدایی، در روستاهای همجوار به تحصیل پرداخت، برای تحصیلات تکمیلی به سبزوار رفت و از هنرستان در رشته مکانیک فارغ التحصیل شد. مصادف با جریانات انقلاب از خدمت سربازی فرار کرد و رهبری افراد روستای خود را برای پیروی از فرامین امام به عهده گرفت تا انقلاب پیروز شد و به عضویت سپاه درآمد. شخصیتی شاخص و مکتبی داشت.

در سال 1358 در رشته تاسیسات حرارت مرکزی در دانشگاه شهید رجایی تهران پذیرفته شد. ازدواج کرد و با اینکه امکانات مالی پدرشان بهترین موقعیت ها را برایش ایجاد می کرد نمونه کاملی از ساده زیستی را در زندگی به نمایش گذاشت. خیلی اهل حلال و حرام بود.

یکی از دوستان ایشان نقل می کند: «او موتوری داشت که با آن کارهای سپاه را انجام می داد و کاملا مواظب بود تا وقتی در باک موتور بنزین سپاه هست کار شخصی به هیچ وجه با آن انجام ندهد. شب تا صبح در سپاه می ماند و کار می کرد. صبح از غذای سپاه چیزی نمی خورد تا به منزل برگردد. تا این حد رعایت می کرد.» با شروع جنگ تحمیلی به جبهه شتافت. در جبهه کردستان و جنوب رشادت هایی از خود به نمایش گذاشت تا اینکه در تاریخ 18/2/1361 در جبهه خرمشهر هدف گلوله مستقیم دشمن قرار گرفت و به آرزویش که دیدار محبوب بود نائل آمد.

بسیج دانشجوئی دانشگاه شهید رجائی