آرشیو یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۸۱
اخبار ورزشی
۱۳

دادکان: علاقه دارم ایران قهرمان جام جهانی شود! تا سال 2010 فاصله خود را با فوتبال جهان کم می کنیم

محمد دادکان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران باور دارد، ایران با وجود نداشتن لیگ حرفه ای می تواند با سخت کوشی به مرحله دوم جام جهانی برسد.(!)

دادکان در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه درباره شرایط تیم ملی پیش از سفر به آلمان و دیدارهای دوستانه اظهارنظر کرد. دیدارهای دوستانه شامل بازی با کرواسی (کشور برانکو ایوانکوویچ) سرمربی ایران است.

دادکان این چنین از آرزویش گفت: «مانند تمام ایرانی ها امیدوارم به مرحله دوم برسیم و این شانس را داریم که چنین کاری را انجام بدهیم. از تمام توانمان استفاده می کنیم. پیشرفت پایداری داشته ایم و اکنون در جمع بیست تیم برتر جهان هستیم.» دادکان که اکنون پنجاه سال دارد و پس از جام جهانی بازنشسته خواهد شد، ادامه داد: «تنها یک تیم قهرمان جام جهانی می شود و بسیار علاقه دارم که این تیم ایران باشد. امروز شکست دادن اسپانیا، آرژانتین یا برزیل کمی غیرمنطقی است. ما با آنها فاصله بسیاری داریم؛ اما، در فوتبال سرمایه گذاری کرده ایم و در حال کشف استعدادها هستیم و خواهیم توانست این فاصله را تا 2010 کم کنیم.»

دادکان درخصوص برنامه های تیم ملی گفت: «هشت می (18 اردیبهشت) در سوئیس اردو خواهیم زد و بار دیگر از بیست و چهار می (3 خرداد) تا سه جون (13 خرداد) در یکی از کشورهای کرواسی و اتریش اردویی خواهیم داشت که می کوشیم در آن مدت با کرواسی، تونس و چک بازی کنیم.»

دادکان درباره دیدارهای دوستانه جسورانه گفت: «اکنون ما هیچ دیدار دوستانه خانگی نداریم؛ اما، اعلام کرده ایم که برای میزبانی هیچ تیمی مشکلی نداریم. همان طور که دیده اید شعار جام جهانی زمانی برای دوستی است، پس ما ورزش و سیاست را در هم نیامیخته ایم. انرژی هسته ای خواسته مردم ایران است. که آشکارا حق است؛ اما، در بازی های دوستانه فیفا، ما به شعار دوستی فیفا احترام می گذاریم.»