آرشیو یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۸۱
اخبار خارجی
۱۶

اسماعیل هنیه اعضای کابینه جدید فلسطین را معرفی کرد

منابع فلسطینی اعلام کردند نخست وزیر جدید فلسطین کابینه جدید تشکیلات خودگردان را به رئیس این تشکیلات معرفی کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از بیروت، این منابع افزودند 14 تن از اعضای این کابینه از کرانه باختری رود اردن و 10 تن دیگر از نوارغزه، و در مجموع هفت تن از آنان عضو حماس هستند. به گفته این منابع به جز اعضای حماس دیگر وزیران کابینه افراد فن سالار و شخصیت های غیرحزبی هستند. گفته می شود هیچ یک از اعضای جنبش «فتح» در کابینه جدید فلسطین حضور ندارد. لذا حماس به تنهایی اقدام به تشکیل کابینه کرده است.در همین حال روزنامه الحیات نوشت: وزارتخانه های مهم مانند خارجی، کشور، مالی، آموزش، بهداشت و اوقاف در دست حماس قرار دارد.به گزارش واحد مرکزی خبر از بیروت، هنیه، بعدازظهر دیروز در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «زمینه برای مشارکت گروه های فلسطینی در کابینه جدید تا پیش از تقدیم آن به رئیس تشکیلات خودگردان همچنان فراهم است و از همین رو با ابومازن توافق کردیم فهرست کابینه را یکشنبه شب در نشستی به او در غزه تقدیم کنم.»

به گفته هنیه این تاخیر به ویژه برای تصمیم گیری نهایی جبهه خلق برای آزادی فلسطین درباره مشارکت در کابینه صورت گرفت.

اهالی روستای بلعین نزدیک رام الله واقع در شمال کرانه باختری رود اردن در تظاهراتی اقدام رژیم صهیونیستی در تکمیل دیوار حائل را محکوم کردند. در اثر درگیری تظاهرکنندگان با نیروهای رژیم صهیونیستی تعدادی از فلسطینی ها مجروح شدند.

مقامات عالی رتبه فتح به «محمودعباس» پیشنهاد کرده اند در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی که با هدف نابودی تشکیلات خودگردان فلسطین صورت می گیرد از ریاست این تشکیلات کناره گیری کند.

«احمد سعدات» رهبر جبهه خلق برای آزادی فلسطین بخاطر اهمال کاری نیروهای انگلیس و آمریکایی در حفاظت از بازداشتگاه اریحا علیه دولت لندن شکایت می کند. «احمد سعدات» هفته گذشته توسط نیروهای اسرائیلی به اسارت درآمده است. نیروهای آمریکایی و انگلیسی با ترک پست خود در زندان فلسطینی اریحا اجازه دادند تا نظامیان اسرائیلی این زندان را به اشغال خود درآورند.