آرشیو یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۸۱
شهرستان ها
۱۱

مهمان نوازان یزد خود را آماده کرده اند

تسهیلات لازم برای پذیرایی از مهمانان نوروزی یزد آماده است.

محمدحسن خورشیدنام معاون سیاسی استانداری یزد با بیان این مطلب و با اشاره بر ضرورت ایجاد تمهیدات و تسهیلات لازم جهت مهمانان نوروزی در استان افزود: ورود گردشگران به یک منطقه می تواند زمینه ساز تبلیغ فرهنگی آن جامعه باشد و با توجه به مذهبی بودن یزد، باید فرهنگ بومی ومذهبی مردم یزد مدنظر قرارگیرد و همچنین رعایت آن توسط گردشگران رعایت شود.

به گزارش خبرنگار ما سیدمحمدرضا سیدحسینی رئیس سازمان میراث فرهنگی وگردشگری استان نیز گفت: این سازمان درایام نوروزی با تعیین و استقرار راهنمایان نوروزی در مناطق تاریخی و مذهبی شهر، راهنمایی های لازم را به گردشگران خواهند داد.

وی افزود: نقشه و بروشورهایی نیز تهیه و چاپ شده که جهت راهنمایی و هدایت مهمانان نوروزی توزیع می شود.

همچنین اکیپ نظافتی به طور مستمر و هماهنگ امور مربوط به نظافت و بهداشت محیط اماکن را برعهده خواهند داشت.

همچنین سرهنگ عزیززاده نماینده نیروی انتظامی یزد نیز خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم جهت مسافران در نظرگرفته شده و نیروی انتظامی به صورت گشت های منظم و فعال در خدمت امنیت و آسایش مهمانان نوروزی و مردم است.

محمدحسن مفیدی معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزاری دو نمایشگاه کتاب در محل حسینیه ناظم التجار و شاهزاده فاضل در ایام نوروز را از اقدامات این اداره کل برشمرد و افزود: در راستای تبلیغات فرهنگی و مذهبی نسبت به تهیه و چاپ عکس و پوستر اقدام های لازم صورت گرفته است.

همچنین سازمان آموزش و پرورش استان یزد با تجهیز 120 آموزشگاه پذیرای مسافران نوروزی خواهدبود و روزانه برای 2هزار نفر با 25 درصد زیرقیمت بازار، غذا طبخ خواهد کرد.