آرشیو یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۸۱
حوادث
۱۵

در ایام نوروز 20 هزار مسافر بین بندرعباس و قشم جابه جا می شوند

در ایام نوروز روزانه 20هزار مسافر بین بندرعباس و قشم جابه جا خواهند شد.

مدیرکل بنادر و کشتیرانی استان هرمزگان با اعلام این خبر گفت: مسافران نوروزی می توانند از محورهای دریایی چارک به کیش، لنگه به کیش، پل به لافت، اسکله حقانی به هرمز، اسکله حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری قشم و اسکله باهنر بندرعباس به اسکله بهمن قشم تردد کنند.

محمدرضا اشکریز در مراسم آغاز طرح تجسس و نجات دریایی استان هرمزگان افزود: طرح تجسس و نجات در 6 محور اصلی دریایی استان هرمزگان آغاز شده و 20 شناور در آبهای استان این طرح را اجرا می کنند.

وی تصریح کرد: در طرح ساماندهی ویژه نوروز نیز که با 23 فروند شناور انجام می شود روزانه 20 هزار نفر در مسیر بندرعباس و قشم جابه جا می شوند.

مدیرکل بنادر و کشتیرانی استان هرمزگان با بیان اینکه 7 فروند لنج، یک فروند شناور والفجر8، یک فروند شناور فتح المبین و چندین اتوبوس دریایی کار جابه جایی مسافران نوروزی را انجام می دهند، گفت: قایق های موتوری تحت کلاس سازمان بنادر و کشتیرانی نیستند و مجوز تردد دریایی از این سازمان را ندارند اما به دلیل شلوغی و تعداد زیاد مسافران چاره ای جز استفاده از این شناورها نیست.

اشکریز اضافه کرد: برای این شناورها ضوابطی در نظر گرفته شده است و موظف هستند مسافران را به جلیقه های نجات مجهز کنند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان بنادر و کشتیرانی در کلیه اسکله ها مستقر هستند و در صورت عدم استفاده مسافران از جلیقه نجات اجازه مسافرت دریایی به آنان و حرکت شناور داده نمی شود.

سرتیپ علی مولایی فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره به استفاده از تمام توان دریایی این نیرو در ایام نوروز گفت: بیشتر حوادث سالهای گذشته در هنگام سوار و پیاده شدن مسافران اتفاق افتاده است و باید در این زمینه دقت بیشتری صورت گیرد.