آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۳۴۳۳
حوادث
۲۲

تقاضای طلاق به خاطر تراشیدن موی شوهر

گروه حوادث: زنی به علت اینکه شوهرش موهای خود را کاملا می تراشد به دادگاه خانواده مراجعه و تقاضای طلاق کرد.

این زن در مورد شکایت خود به قاضی دادگاه خانواده (1) گفت: پنج سال پیش بود که شوهرم به خواستگاری ام آمد. در آن زمانی مدتی از مرگ همسرم می گذشت و دیگر قصد ازدواج نداشتم ولی با اصرارهای مرد که می گفت به علت اینکه همسرش را هنگام زایمان از دست داده است و علاوه بر آن نوزاد صاحب دو دختر کوچک است، حاضر شدم با او ازدواج کنم.

وی اضافه کرد: ولی اکنون پس از 5 سال زندگی مشترک با مشکلات زیادی روبرو شده ام و دیگر نمی توانم به این زندگی ادامه دهم چون از نظر فرهنگی و اعتقادی میان من و شوهرم فاصله زیادی وجود دارد.

این زن با ناراحتی گفت: قبل از اینکه با این مرد _ اشاره به شوهرش _ ازدواج کنم با او چند شرط گذاشتم. از او خواستم که بتوانم بیرون از خانه کار کنم و من و او صاحب فرزند شویم و او به هیچ وجه بدون نظر من به تغییراتی در چهره اش دست نزند ولی او در این مدت زندگی مشترک به هیچ وجه به شرایط و قول هایی که به من داده بود عمل نکرده است.

قاضی با توجه به شکایت زن از شوهر او خواست تا در این مورد توضیح دهد. مرد به قاضی دادگاه گفت: آقای قاضی! پس از مرگ همسرم هنگام زایمان به اصرار خانواده ام به فکر ازدواج افتادم و همه شرایطم را به ایشان گفتم هیچگاه ممانعتی برای بچه دار شدن نکرده ام.

وی گفت: اگر اوایل ازدواج یا قبل از آن هم او به من گفته بود که نسبت به تراشیدن موهایم از ته حساس است، این مساله را همان زمان با او حل می کردم ولی هرگز هیچ تعهد و قراردادی در این زمینه بین و من و همسرم امضا نشده است.

به گزارش خبرنگار ما، قاضی دادگاه با توجه به اینکه این زن نتوانست هیچ دلیل موجهی برای خواسته اش ارائه کند و در هیچ کدام از شرایط ضمن عقد نیز این موارد به ثبت نرسیده بود با توجه به مواد 1130 و 1257 قانون مدنی درخواست زن را رد کرد.