آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۱
پایداری
۶

معاون بازسازی بنیاد مسکن زنجان:

وجود 71 هزار واحد مسکونی غیرمقاوم روستایی در زنجان

محمود نصیری زارع، در گفت وگو با ایسنا در زنجان، با بیان این مطلب، تاکید کرد: با توجه به غیرمقاوم بودن بسیاری از واحدهای روستایی، در این بخش با بحران مواجه هستیم و باید سریعا در راستای رفع این مشکل اقدام شود.

وی با اشاره به اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در طول برنامه چهارم توسعه، یادآور شد: در اولین سال برنامه چهارم 200 هزار واحد مسکونی در سطح روستاهای کل کشور مقاوم سازی خواهد شد که از این میزان، سهمیه استان زنجان 7 هزار واحد بوده و درصدد هستیم با جذب اعتبارات بیشتر این تعداد را تا 12 هزار واحد افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: پیش بینی ما برای سالهای آینده 15 هزار واحد در سال می باشد که با این روند تا پایان برنامه 5 ساله چهارم کلیه واحدهای مسکونی روستاهای استان تحت پوشش برنامه مقاوم سازی قرار می گیرند.

معاون بنیاد مسکن استان زنجان خاطرنشان ساخت: در سطح استان با توجه به وسعت و شرایط جغرافیایی، شهرستان زنجان بیشترین میزان مساکن غیرمقاوم را داراست و شهرستان خدابنده در رتبه بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده برای مقاوم سازی مسکن روستایی 50 میلیون ریال است، خاطرنشان ساخت: این اعتبارات به صورت وام با کارمزد 5 درصد در اختیار متقاضیان روستاییان قرار خواهد گرفت و در سه مرحله با توجه به پیشرفت فیزیکی ساختمان و با نظارت و تایید بنیاد مسکن در اختیار روستاییان قرار خواهد گرفت.

این مقام مسوول، در خصوص برخی مشکلات ارایه تسهیلات از سوی بانک ها، گفت: عدم بازپرداخت وامهایی که از محل اعتبارات بهسازی در طی حوادث مختلف در سالهای گذشته به روستاییان داده شده، در برخی موارد اعطای مجدد تسهیلات را دچار مشکل کرده است.