آرشیو پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۳۴۳۴
اقتصادی
۲۱

دبیر کل ایکائو: فرودگاه امام(ره) کاملا ایمن است

مهر: دبیرکل ایکائو طی نامه ای به سازمان هواپیمایی ایران اعلام کرد: بر اساس گزارش کارشناس های اعزامی این سازمان به ایران، ساختار فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) طبق استانداردهای ایکائو است و با توجه به پر شدن بسیاری از قنات های زیرزمینی، هوانوردی در این فرودگاه از ایمنی کافی برخوردار است.

دبیرکل ایکائو در این نامه با اشاره به تلاش های موفق فرودگاه امام خمینی (ره) در کشف و پرکردن قنات های زیرمینی منطقه، از تامین ایمنی هوانوردی در فرودگاه مذکور خبر داده است.

در نامه دبیرکل ایکائو آمده است: تهران اخیرا اقدام به شناسایی کلیه قنات هایی نموده است که احتمالا در زمان مرحله طراحی فرودگاه امام خمینی (ره) مورد بررسی قرار نگرفته بودند. پیش از این پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله به فرودگاه امام خمینی اطلاع داده بود که قنات های بیشتری در منطقه فرودگاه قرار دارند که نیازمند پرکردن هستند و همچنین قنات های عمیق تر از 9 متری که احتمال فرو ریختن آنها به علت عملیات های پروازی وجود دارد نیز باید پر شوند.

در ادامه این نامه آمده است، مشاوران پروژه فرودگاه امام خمینی (ره) ایران تاکنون توانسته اند چند قنات دیگر را پیدا کنند (البته تعداد آنها از آنچه که پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله پیش بینی کرده بود کمتراست) که عمق آنها به 11‎/5 متر نیز می رسد (دو تا از آنها در مسیر اتوبان قرار دارند). کلیه این قنات ها با بلوک های سیمانی پر شده اند.