آرشیو یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۴
ایران
۳

جلسه بعدی 25 اردیبهشت برگزار می شود:مدیر سابق ایرنا در دادگاه

جلسه رسیدگی به اتهام های فریدون وردی نژاد، مدیرعامل اسبق خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) صبح دیروز (شنبه) با حضور نمایندگان شکات وی، در شعبه 1083 دادگاه عمومی تهران و به ریاست قاضی حسینیان برگزار شد. به گزارش ایسنا، در این جلسه که نمایندگان حقوقی صدا و سیما و نیروی انتظامی به عنوان شکات پرونده حضور داشتند، قاضی حسینیان، رییس شعبه 1083 دادگاه عمومی، اتهامات وردی نژاد را توهین، افترا و نشر اکاذیب عنوان و درخصوص شکات پرونده نیز گفت: صدا و سیما، نیروی انتظامی، سازمان زندان ها، قرارگاه ثارالله، نماینده دماوند و فیروزکوه، سپاه قم و نشریه یالثارات، شکات این پرونده هستند.

در این جلسه، نماینده حقوقی صدا و سیما با ارایه لایحه یی به دادگاه، مهلت 20 روزه جهت مشخص شدن وضع شکایت شبکه جهانی سحر از وردی نژاد به علت گذشت مدت زمان طولانی از طرح این شکایت را خواستار شد و گفت: شکایت این شبکه مربوط به سال 77 است و از آن جا که زمان زیادی از طرح این شکایت گذشته و احتمال رضایت نیز وجود دارد، خواستار مهلت جهت مشخص شدن وضعیت این شکایت هستم.

نماینده حقوقی نیروی انتظامی نیز شکایت خود را مجددا تقدیم دادگاه کرد. در یکی از شکایت های نیروی انتظامی مطلبی از روزنامه کیهان به نقل از بخش ویژه خبری ایرنا آمده بود که وردی نژاد در این زمینه گفت: از آن جا که اخبار این بخش محرمانه است، نمی تواند مورد شکایت ناجا قرار گیرد. قاضی حسینیان در پایان جلسه خاطرنشان کرد: از آن جا که برخی شکات پرونده در این جلسه حاضر نشدند، جلسه بعدی در تاریخ 25 اردیبهشت ماه با حضور سایر شکات برگزار خواهد شد.

پیش از این روزنامه کیهان و سایپا از شکایت خود علیه مدیرعامل اسبق خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام رضایت کرده بودند.