آرشیو یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۴
ایران
۲

با تصویب هیات وزیران مشخص شد

نحوه قیمت گذاری سهام شرکت ها در چارچوب سهام عدالت

گروه اقتصادی: با تصویب هیات وزیران، نحوه قیمت گذاری سهام شرکت های مورد واگذاری در چارچوب سهام عدالت مشخص شد. با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد بند «و» ماده «14» تنفیذی قانون برنامه سوم، قیمت سهام شرکت های مادر تخصصی عبارت از حقوق صاحبان سهام پس از کسر ارزش دفتری سرمایه گذاری ها، به علاوه ارزش روز سرمایه گذاری های صورت گرفته در سایر شرکت ها که مطابق جدول تایید شده به مهر دفتر هیات دولت می باشد، تعیین می شود.

بنا بر این گزارش، در مصوبه هیات وزیران آمده است: نحوه قیمت گذاری سهام شرکت های مورد واگذاری در چارچوب سهام عدالت به دو دسته سهام شرکت های مادر تخصصی و سهام سایر شرکت ها تقسیم می شود. بر اساس این مصوبه، قیمت سهام شرکت های مادر تخصصی عبارت از حقوق صاحبان سهام پس از کسر ارزش دفتری سرمایه گذاری ها، به علاوه ارزش روز سرمایه گذاری های صورت گرفته در سایر شرکت ها که مطابق جدول تایید شده به مهر دفتر هیات دولت می باشد، تعیین می شود.

این مصوبه تاکید می کند که نحوه قیمت گذاری سایر شرکت ها به روش های زیر می باشد. بر این اساس، شرکت های بورسی که نماد معاملاتی آنها در بورس باز باشد، معادل آخرین قیمت تابلوی بورس در روز قبل از تصویب واگذاری توسط هیات عالی واگذاری، قیمت گذاری می شوند.

اگر نماد معاملاتی شرکت های بورسی کمتر از 6 ماه بسته باشد، قیمت گذاری آن در چارچوب واگذاری سهام عدالت عبارت است از آخرین قیمت تابلوی بورس انجام می شود.