آرشیو دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۲۳۵۹۸
حوادث
۱۳

نماینده لرستان در مجلس خبرگان اعلام کرد

هدایای مقام معظم رهبری بین زلزله زدگان لرستان توزیع می شود

خرم آباد - واحد مرکزی خبر: نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری از مناطق زلزله زده شهرستان بروجرد بازدید کرد.

آیت الله "طاهری خرم آبادی" در این بازدید به تاکید مقام معظم رهبری برای رسیدگی ویژه به مسائل و مشکلات آسیب دیدگان زلزله اخیر لرستان اشاره کرد و گفت: از سوی دفتر مقام معظم رهبری 4 هزار بسته کالا به زلزله زدگان استان اهدا شده که از هفته آینده میان آنها توزیع می شود.

همکاری بسیج

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه درود گفت: هم اکنون 29 پایگاه مقاومت بسیج در تامین امنیت روستاهای زلزله زده در کنار نیروهای انتظامی به گشت زنی و اقدامات تامینی مشغولند.

سرهنگ "هداوند" افزود: از نخستین ساعات وقوع زلزله 200 نفر از نیروهای بسیجی این شهرستان در جریان عملیات امداد و نجات به یاری زلزله زدگان شتافتند.

از سوی دیگر مسئول شورای بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از اعزام 8تیم پزشکی به مناطق زلزله زده دورود و بروجرد خبر داد.دکتر "شاهرخی" افزود: 4تیم از این تیم ها به روستاهای زلزله زده شهرستان بروجرد و 4تیم دیگر نیز به مناطق زلزله زده شهرستانهای دورود اعزام شده اند.

ارسال 23 هزار کیلوگرم موادغذایی از کرمانشاه

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: 23 هزار کیلوگرم انواع موادغذایی در چند روز اخیر از این استان به مناطق زلزله زده لرستان ارسال شده است.

دکتر "داودی" گفت: موادغذایی ارسال شده شامل برنج، روغن، قند و شکر، چای و انواع حبوب است.

زمین لرزه در دورود

زمین لرزه ای به بزرگی 5/3 ریشتر ساعت 11 و 31 دقیقه و 39 ثانیه دیروز بار دیگر حوالی شهرستان دوروددو اقع در استان لرستان را لرزاند.

همچنین مرکزلرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از 10 فروردین تاکنون 154 زمین لرزه را در لرستان ثبت کرده است.