آرشیو دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۲۳۵۹۸
ورزش
۱۴

اردوی ترکیه ای تیم ملی بسکتبال جوانان قطعی شد؛رضا مشحون

مربیان آمریکایی به درد ما نمی خورند مذاکراتمان با صربستان، یونان و ایتالیا ادامه دارد

رضا مشحون با اعلام این که اردوی تیم ملی بسکتبال جوانان در ترکیه قطعی شده است گفت: این اردو از پنجم اردیبهشت به مدت 10 روز در کشور ترکیه برگزار می شود و تیم ملی جوانان 6 تا 7 بازی تدارکاتی را با تیم های جوانان باشگاه های این کشور انجام خواهد داد.

مدیر تیم های ملی بسکتبال همچنین اظهار کرد: هنوز در خصوص انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی جوانان با فرد خاصی به توافق نرسیده ایم، در روزهای اخیر اخبار و شایعات مختلفی در این خصوص منتشر شده بود و باید اعلام کنم که مذاکرات ما با فدراسیون های بسکتبال صربستان، یونان و ایتالیا ادامه دارد تا در نهایت به نتیجه دلخواه برسیم.

وی افزود: تجربه های گذشته نشان داده که مربیان آمریکایی نمی توانند برای ما مثمرثمر باشند.

مشحون با بیان این که اونیکا نیز همچنان به عنوان سرمربی تیم های ملی بزرگسالان و جوانان بدون مشکلی فعالیت می کند تصریح کرد: برخی از ما انتقاد می کنند که سازمان تیم های ملی برنامه خاصی ندارد، در صورتی که ما برنامه های خود را به کمیته ملی المپیک ارایه کرده ایم و آنها نیز تمام برنامه های ما را تایید کرده اند. خود ما نیز دوست نداریم که اونیکا همزمان در دو تیم ملی فعالیت کند اما، تا زمانی که برای تیم ملی جوانان سرمربی جدیدی را انتخاب کنیم باید از حداقل امکانات خود، حداکثر استفاده لازم را ببریم.

مدیر تیم های ملی بسکتبال، همچنین در خصوص انتخاب مربیان تیم های ملی خاطر نشان کرد: مربیان تیم های ملی از مربیان داخلی ما انتخاب خواهند شد. البته قصد نداریم تا از مربیانی که در باشگاه ها فعالیت دارند استفاده کنیم. از همین رو برای انتخاب دستیاران سرمربیان خارجی تیم های ملی از مربیانی استفاده می کنیم که در تیم های باشگاهی فعالیت نداشته باشند.

وی در پایان به خبرنگار ایسنا گفت: سال جاری برای ما بسیار پرکار خواهد بود و امیدوارم با همراهی رسانه های گروهی و مطبوعات بتوانیم بیش از گذشته به تعداد افتخارات بسکتبال ایران در مجامع بین المللی بیفزاییم.