آرشیو دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۲۳۵۹۸
اقتصاد روز
۱۸

عضو کمیسیون تلفیق و برنامه و بودجه مجلس

بنزین در سال 85 سهمیه بندی نمی شود

عضو کمیسیون تلفیق و برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی گفت: براساس تصمیم گیری مجلس، بنزین درسال 85 سهمیه بندی نخواهد شد.

"مرتضی تمدن" در گفتگو با ایرنا افزود: مجلس دربررسی بودجه سال 85 برای واردات بنزین به کشور5/2میلیارد دلار تخصیص داده است.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس هفتم اظهار داشت: اگربنا باشد، بنزین سهیمه بندی شود، این امر در سالهای بعدی و با تصمیم مجلس صورت خواهد گرفت. تمدن، در خصوص بودجه عمرانی دولت گفت:کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اختصاص 150هزار میلیارد ریال برای اتمام طرحهای عمرانی دولت درسال 85 موافقت کرد.

وی یادآور شد: در صورت نیاز به اعتبارات عمرانی،دولت می تواند در نیمه دوم سال 85 متمم بودجه عمرانی خود را به مجلس شورای اسلامی برای تصویب ارایه دهد. نماینده مردم شهرستان شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، در خصوص تصمیم مجلس برای کمک به مناطق زلزله زده کشور گفت: مجلس شورای اسلامی برای سال85 و جبران خسارات ناشی از حوادث و سوانح غیرمترقبه600 میلیارد ریال اختصاص داده است.

تمدن اظهار داشت: دولت موظف است از این میزان اعتبار تخصیص داده شده، جهت بازسازی مناطق زلزله زده استفاده کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی،کاهش قیمت کالا در ایام نوروز امسال را مطلوب توصیف کرد و گفت: دولت و وزارت بازرگانی باید بانظارت کامل بر ثبیت قیمتها، این رویه را دنبال کنند. به گفته وی، علت اصلی کاهش قیمتها و ثبیت آن دراین نوروز نظارت مجلس، همکاری خوب دولت و نبودفساد در امر توزیع کالا در بازار بود. گفتنی است وزیر نفت اخیرا اعلام کرده بود بنزین ازنیمه دوم امسال سهمیه بندی می شود.