آرشیو دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۲۳۵۹۸
اقتصادی
۲۰

گزارش ایران به "ایکائو" در مورد نتایج تحریم هوایی کشور از سوی آمریکا

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری از ارایه گزارش نتایج تحریم هوایی ایران توسط آمریکا در اجلاس تدوین راهبردهای ایمنی صنعت هوانوردی سازمان "ایکائو" در شهر مونترال در کانادا، خبر داد.

"نورالله رضایی نیارکی" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب، افزود: افزایش سوانح هوایی در کلمبیا، قبرس و اندونزی سبب شد ایکائو با برگزاری این اجلاس رعایت دقیق مقررات ایمنی پروازها را به تمام اعضای خود تاکید کند.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: در این اجلاس جهانی مقرر شد، بازرسان سازمان "ایکائو" با بازدیدهای مستمر خود از سلامت ایمنی پروازهای اعضای ایکائو گزارش تهیه و به این سازمان ارایه دهند.

"نیارکی" با بیان آنکه در اجلاس مونترال بر شفاف سازی و ارایه گزارشهای بخش حمل و

نقل هوایی کشورهای عضو ایکائو تاکید شد، گفت: برای کاهش سوانح هوایی، اعضای این سازمان در این اجلاس بر بهبود "سیستم مدیریت پرواز" ملزم شدند.

به گفته وی، تمام روسای سازمانهای هواپیمایی کشوری عضو ایکائو در این اجلاس حضور داشتند تا با ارایه راهکارهای مناسب، معیارهای سلامتی پروازهای هوایی خود را افزایش دهند.

نیارکی افزود: گزارش بازرسان سازمان ایکائو از بخش حمل و نقل هوایی ایران نشان می دهدکه سازمان هواپیمایی کشوری تمام مقررات مورد نظر این سازمان را در بخش ایمنی حمل و نقل هوایی، به طور کامل رعایت می کند.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در پایان با بیان آنکه اجرای مقررات ایکائو از سوی سازمان هواپیمایی کشوری الزامی است گفت: ما موظف هستیم تمام مقررات این سازمان را برای افزایش ایمنی و سلامت پروازها رعایت کنیم.