آرشیو یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۳۴۵۰
ماجرا
۱۳

قرار مجرمیت برای فال فروشی که لباس پلیس پوشید

گروه حوادث: مرد فال فروشی با پوشیدن لباس نیروی انتظامی اقدام به دریافت پول پارکینگ از خودروها و هدایت آنها به پارکینگ شهرداری کرد.

قرار مجرمیت این مرد به خاطر استفاده بدون مجوز و علنی از لباسهای ماموران انتظامی و سوءاستفاده از آن از سوی بازپرس دادسرای شمیران صادر شد.

ساعت 22 شب اول اسفندماه سال 84 ماموران کلانتری 101 تجریش در حین گشت زنی متوجه شدند مرد جوانی در لباس نیروی انتظامی در حال هدایت خودروها به پارکینگ شهرداری در اطراف امامزاده صالح و دریافت وجه نقد از رانندگان خودروها است. ماموران کلانتری به این جوان مشکوک شدند و اقدام به بازداشت وی نمودند. پس از تشکیل پرونده بازپرس «روح الله رئیسی» به بازجویی قضایی از این متهم پرداخت. این مرد 30 ساله در بازجویی ها اعتراف کرد: من کودکی سختی داشتم و بدون سرپرست در بهزیستی بزرگ شدم. روزها در تهران فال فروشی کردم و شبها در پارکها می خوابیدم. تا اینکه صاحب یک کافی شاپ در تجریش که از پارک خودروها و ترافیک مقابل آنجا کلافه شده بودو می خواست اطراف مغازه اش خلوت شود به من پیشنهاد کرد تا با خرید اتیکت، باتوم، لباسها و نشانهای نظامی از فروشگاهی در تهران اقدام به این کار کنم تا هم حاشیه خیابانهاخلوت تر شود و هم درآمد خوبی کسب کنم.

من از این طریق طی دو روز 4 هزار تومان به دست آوردم و صاحب کافی شاپ گفت درآمدم بیشتر هم خواهد شد.

بازپرس رئیسی پس از تعیین قرار کفالت یک میلیون تومانی این متهم را به خاطر استفاده بدون مجوز و علنی از لباسهای ماموران انتظامی و سوءاستفاده از آن بازداشت کرد و پس از صدور قرار مجرمیت پرونده وی جهت صدور رای به دادگاه شمیران ارسال شد.