آرشیو دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۵
ایران
۳

آیت الله مقتدایی: ابهامات و شبهات داخلی مجلس خبرگان را رسانه یی نکنیم

آیت الله مقتدایی عضو مجلس خبرگان تاکید کرد: شاید برخی در مجلس خبرگان دارای ابهامات و شبهاتی باشند، معتقدم که این مسائل با مذاکره علمی قابل حل است و نباید آن را به جامعه، توده مردم و رسانه ها کشاند زیرا مردم را دلسرد می کند. اگر کسی واقعا شبهه دارد بیاید و شبهاتش را با علما و دانشمندان در میان بگذارد تا همه دور هم بنشینند و شبهات شان را حل و یکدیگر را قانع کنند.

وی با تاکید بر اهمیت همدلی و همکاری در این راستا ادامه داد: می دانم که همه به دنبال سرافرازی و استقلال نظام هستند و هیچ یک از مسوولان نظام هدف دیگری را دنبال نمی کنند، بنابراین با همکاری و همفکری باید به نحوی عمل شود که انتخابات خبرگان به نحو احسن برگزار شود.

وی که با ایسنا گفت وگو کرده است، همچنین به اهمیت انتخابات شوراها اشاره کرد و نتیجه اجرایی شدن این اصل قانون اساسی را برکات زیادی برای جامعه دانست و ادامه داد: مردم در حال حاضر شوراها را از خودشان می دانند و متوجه شده اند که اعضای شوراها به نفع آن ها کار می کنند. بنابراین دلگرم هستند. امیدوارم انتخابات شوراها نیز به نحو احسن برگزار شود و مشکلی را در این زمینه پیش بینی نمی کنم.

مقتدایی افزود: ما هر سال بعضا شاهد برگزاری دو انتخابات هستیم. ان شاءالله در آینده شرایط به نحوی فراهم شود که این انتخابات پشت سر هم برگزار شود و این گونه نباشد که در یک سال دو انتخابات داشته باشیم و ان شاءالله قانون تجمیع انتخابات به فضل الهی اجرایی شود.

این عضو مجلس خبرگان یادآور شد: اعضای مجلس خبرگان برای 8 سال انتخاب شده اند و مدت عضویت اعضای کنونی در چند ماه اول امسال به اتمام می رسد، بنابراین نمی شد انتخابات خبرگان را به تاخیر انداخت؛ این امر برخلاف آن چیزی بود که مردم به آن رای دادند؛ مردم وکلای خود را برای 8 سال انتخاب کردند ولی وقتی که این انتخابات برگزار شد، می توان مطرح کرد که انتخابات بعدی چند ماه دیرتر یا زودتر برگزار شود و باید این کار با اطلاع مردم صورت گیرد.