آرشیو دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۵
ایران
۴

تایید دادگاه تجدیدنظر ایتالیا بر پیروزی پرودی

در پی کسب اکثریت دو کرسی سنا از سوی ائتلاف چپ میانه ایتالیا به رهبری رومانو پرودی یک دادگاه تجدید نظر در این کشور پیروزی وی در انتخابات پارلمانی را رسما مورد تایید قرار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به رغم اعلام پیروزی رومانو پرودی، چپ گرا در انتخابات پارلمانی ایتالیا، سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر در حال کناره گیری این کشور همچنان از پذیرش شکست خودداری می کند. وی وعده داد که از طریق موکلش نتایج انتخابات را به چالش خواهد کشید.

نیکولو گدینی، وکیل سیلویو برلوسکونی و یکی از قانونگذاران ارشد حزب فورزا اظهار داشت که غول رسانه یی و سیاستمدار میلیاردر ایتالیا در پارلمان جدید حضور خواهد یافت و با فرجام خواهی از دادگاه های کشور خواهد خواست تا در نتایج انتخابات بازنگری کنند.

خبرگزاری آنسا نیز به نقل از گدینی اعلام کرد: ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد چرا که این حق ایتالیایی ها است که بدانند چه کسی واقعا به پیروزی رسید.

این در حالی است که به احتمال زیاد کسب اکثریت سنا از سوی ائتلاف چپ میانه پرودی مورد تایید دادگاه عالی ایتالیا قرار خواهد گرفت. بر اساس نتایج انتخابات پارلمانی ائتلاف پرودی صاحب 156 کرسی پارلمانی شد و به این ترتیب هم پیمانان پرودی به اکثریت لازم در سنا دست یافتند.

چهارشنبه گذشته دادگاه دیگری پیروزی نامحسوس پرودی بر برلوسکونی را به تایید رساند.

جمعه پیش نخست وزیر در حال کناره گیری ایتالیا از استعفای خود سخن به میان آورد.