آرشیو دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۵
گفتنی
۶

نماینده مردم آبادان: منطقه آزاد اروند اشتغالزایی مناسبی در شهرهای آبادان و خرمشهر نکرده است

«منطقه آزاد اروند علاوه بر ایجاد نکردن اشتغالزایی مناسب سبب بحران های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در دو شهر آبادان و خرمشهر شده است. » عبدالله کعبی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسنا در خوزستان، با بیان این مطلب توضیح داد: «ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند بر اساس شاخاهایی همچون اشتغالزایی مناسب به تصویب رسید که متاسفانه هیچ یک از این شاخاها رعایت نشده است. »

وی عنوان کرد: «تشکیلات منطقه آزاد اروند باید هر چه سریعتر ایجاد اشتغال کنند و شهرکهای صنعتی را توسعه دهند. همچنین هر چه سریعتر محدوده این منطقه را تعیین کنند و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این منطقه دعوت شوند.» وی درباره انتقال دفاتر شرکتهای دولتی در تهران به مرکز محل فعالیتشان تصریح کرد: «تاکنون با پیگیری های خودمان تنها یکی از دفترهای وابسته به وزارت نفت از تهران به آبادان انتقال یافته است. » وی بیان کرد: «متاسفانه علیرغم تاکید مقام معظم رهبری در توسعه 850 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان، دولت اعتبار مناسبی برای این طرح در نظر نگرفته و با توجه به وضع موجود بهره برداری از این طرح سالیان زیادی زمان می خواهد.» نماینده مردم آبادان در مجلس درباره دستورالعمل دولت مبنی بر ساکن شدن مدیران دستگاه های اجرایی در محل فعالیت خود عنوان کرد:

«اکثر مدیران دستگاه های اجرایی در هفته تنها دو روز در آبادان هستند و اکثر مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان آبادان پروازی هستند.»