آرشیو دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۵
گفتنی
۶

معاون وزیر بهداشت: کاهش بودجه های پژوهشی نوآوری در پژوهش را با مشکل مواجه می کند

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با انتقاد از کاهش بودجه پژوهش و تحقیقات کشور، گفت: کاهش بودجه های پژوهشی نوآوری در پژوهش را با مشکل مواجه می کند. دکتر حسین ملک افضلی که برای شرکت در نشست هم اندیشی پایگاه های تحقیقات جمعیتی دانشگاه های علوم پزشکی استانهای غرب کشور به کرمانشاه سفر کرده بود در گفت وگو با ایسنا در کرمانشاه، اظهار داشت: متاسفانه بطور کلی امسال اعتبارات پژوهشی نسبت به سال 1384 کاهش داشته و در حالی که از اهمیت بخش پژوهش گفته می شود اعتبارات این بخش از 67 صدم درصد چجپ در سال 1384 به 47 صدم درصد تقلیل یافته است. وی عنوان کرد: امسال بودجه های پژوهشی چه در بعد کلان و چه در بعد دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی رضایت ما را جلب نکرد که این نگران کننده است. معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: در دانشگاه ها نیز بودجه های پژوهشی به میزان تورم افزایش یافت، یعنی در واقع توان ما در انجام کارهای پژوهشی به اندازه سال قبل است.

وی به اولویت پژوهشی وزارت بهداشت درسال جاری اشاره کرد و گفت: سیاست های پژوهشی ما در چند محور اساسی دنبال می شود که یکی از این محورها پژوهش ها در زمینه پزشکی مولکولی، سلول های بنیادی و نانوتکنولوژی در پزشکی است که منجر به تولید علم می شود، محور دیگر فعالیت های پژوهشی، پژوهش های کلینیکی است که در بیمارستان ها انجام می شود و در این بخش مسائلی همچون حوادث و بیماری ها، بیماری های قلب و عروق و اعصاب و روان مورد توجه است.

وی تحقیقات در نظام سلامت کشور در خصوص کیفیت و قیمت خدمات و رضایت مشتریان و تحقیقات اجتماعی را از دیگر اولویت های پژوهشی وزارت بهداشت عنوان کرد.