آرشیو دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۵
حوادث
۱۳

نجات مرد همسر کش از اعدام

گروه حوادث : مردی که در سال 80 همسر صیغه یی خود را به قتل رسانده و جسدش را مثله کرده بود با گرفتن رضایت از خانواده مقتول از اعدام نجات یافت.

به گزارش خبرنگار ما این مرد که حسن نام دارد مردادماه سال 80 بعد از یک درگیری لفظی با همسر صیغه یی خود به نام زهره معروف به دولت ناگهان با مشت ضربه یی به سر او وارد آورد که منجر به بی هوشی زن جوان شد. حسن که فکر می کرد همسرش مرده است جسد او را به داخل حمام خانه برد و تکه تکه و قسمتی از جسد را در بازار عباس آباد تهران و قسمتی را در بزرگراه نواب رها کرد.

بعد از اینکه پسر بزرگ دولت که از همسر اولش بود متوجه غیبت طولانی مادرش شد موضوع را به پلیس خبر داد و ماموران به شوهر صیغه یی او مظنون شدند و حسن را دستگیر کردند.

در همین حال تکه های جسد زن توسط پلیس کشف شد و بدین ترتیب با اثبات قتل «دولت» کارآگاهان بازجویی های ویژه از همسر صیغه یی او را آغاز کردند و سرانجام پس از ماه ها حسن لب به اعتراف گشود و راز قتل دولت را فاش کرد.

این مرد بعد از محاکمه در شعبه 1157 دادگاه جنایی تهران به ریاست قاضی اسماعیلی به قصا محکوم شد اما سرانجام بعد از گذشت 5 سال از این ماجرا چند روز قبل خانواده دولت از حسن اعلام گذشت کردند و وی از اعدام نجات پیدا کرد.

قاضی زمانی رییس شعبه 1157 دادگاه جنایی تهران گفت: با توجه به اعلام گذشت خانواده مقتول این مرد، بزودی بخاطر جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد.