آرشیو دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۵
فرهنگ و هنر
۱۶

نمایش آثار کیارستمی در اروپا

پس از برگزاری برنامه نمایش آثار مشترک عباس کیارستمی و ویکتوراریسه کارگردان مطرح سینمای اسپانیا درمرکز فرهنگی بارسلون که از بهمن سال گذشته آغاز شده بود، مرکز فرهنگی پمپیدو درپاریس سال 2007 میزبان این دوفیلمساز مطرح سینمای جهان خواهد بود. به گزارش ایسنا، نمایشگاه مشترک عباس کیارستمی و ویکتوراریسه درمرکز فرهنگی بارسلون تا اردیبهشت ماه ادامه دارد. این نمایشگاه سپس از تیرماه تا مهرماه در مادرید برگزار می شود. در این نمایشگاه علاوه برنمایش فیلم های این دو کارگردان، آثارویدیویی وعکسهای این دو فیلمساز هم نمایش داده خواهد شد. گفتنی است جدیدترین فیلم عباس کیارستمی همانند ساخته های پیشین این فیلمساز با فیلمنامه یی از خودش بهار امسال جلوی دوربین می رود.

یکی از دست اندرکاران پیش از این این پروژه به خبرنگار ایسنا گفته بود: هنوز هیچ کدام از عوامل فیلم، بطور قطعی مشخص نیست و هم اکنون فیلم مرحله پیش تولید خود را می گذراند. وی افزوده بود: همچنین این فیلم به دلیل اینکه پروانه ساخت ندارد هنوز کلید نخورده و تا کنون نیز فقط محمود کلاری به همراه کیارستمی برای انتخاب لوکیشن های این فیلم به شهرهایی همچون اصفهان و شیراز رفته اند.

همچنین بنابر اخبار رسیده این ساخته کیارستمی با ساخته های پیشین این فیلمساز تفاوت دارد حتی بازیگران حرفه یی قرار است جلوی دوربین بروند.

عباس کیارستمی اواخر سال گذشته گفته بود: متاسفانه در جامعه نسبت به آثار سینمایی من برخی نگرشهای جشنواره یی وجود دارد. به گزارش ایسنا، عباس کیارستمی همچنین در جمع فیلمسازان تبریزی گفته بود: بخاطر همین اکثر فعالیت های هنری من بیشتر از طریق حوزه های خبری به اطلاع علاقه مندان سینما می رسد.