آرشیو سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۳۴۵۲
اجتماعی
۴

تاکید رئیس جمهوری برتقویت روحیه خودباوری دانشمندان جوان ایرانی

ایرنا - محموداحمدی نژاد رئیس جمهوری دانشمندان ایرانی را پایه گذار بسیاری از علوم ودانش های نوین دانست وگفت: باید با معرفی دانشمندان وفرهیختگان ایرانی ومسلمان به نسل جدید روحیه خودباوری را درآنان بیش از پیش تقویت کرد.

به گزارش روز دوشنبه دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری،احمدی نژاد دردیدار اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضرورت تعامل دولت و مجلس در زمینه مسائل آموزشی و پرورشی را خاطرنشان و تاکید کرد: باید باهمکاری مستمر زمینه پیشرفت کشور را بااستفاده از نیرو و ظرفیت بی پایان دانش آموزان و دانشجویان فراهم کرد.

رئیس جمهوری بابیان این که اگر دانشگاه متحول شود همه کشور را متحول می کند، تاکید کرد: باید با مدیریت صحیح در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، زمینه پیشرفت وتعالی کشور را درهمه عرصه ها و زمینه ها فراهم کرد.

احمدی نژاد با تاکید براینکه نباید در زندگی و کارهای روزمره اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی را فراموش کرد، افزود: مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به دلیل ارتباط مستمر با نوجوانان و جوانان نقش اساسی را در تحقق این آرمانها برعهده دارند.

رئیس جمهوری بااشاره به ضرورت احیای امور تربیتی درآموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید استادان و معلمان همه دروس، معلم تربیتی باشند و در احیای امور تربیتی باید از افرادی استفاده کرد که قدرت جذب و هدایت دانش آموزان را داشته باشند.

احمدی نژاد در ادامه ضرورت بازنگری در تالیف و تدوین کتب درسی مدارس و دانشگاه ها را خاطرنشان وتاکید کرد: باید هویت و تمدن ایرانی - اسلامی و تاریخ پرافتخار ایران توحیدی به دانش آموزان و دانشجویان منتقل شود تا غرور ملی نوجوانان و جوانان کشور تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه جوانان، بهترین دوران عمر خود را برای علم آموزی صرف می کنند، تاکید کرد: باید تحقیقات و آموزش درکشور را با نیازسنجی، هدفمند و اجرایی کرد تادر هیچ رشته ای فارغ التحصیل بیکار نداشته باشیم.

رئیس جمهوری همچنین ضرورت نوسازی مدارس و رسیدگی به دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی استانهای محروم را یادآوری کرد.

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز درابتدای این دیدار گزارشی از عملکرد این کمیسیون به رئیس جمهوری ارائه کردند.