آرشیو سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۳۴۵۲
ایران زمین
۲۰

درمان رایگان و بازدید رایگان از آثار تاریخی در روز شیراز

شیراز: خبرنگار «ایران»: برنامه های بزرگداشت روز شیراز در سال جاری با نگاه ویژه به ابعاد مختلف شخصت پیامبر اعظم (ص) برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: با هماهنگی های انجام گرفته با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری فارس، بازدید شهروندان از مکانهای تاریخی و فرهنگی شیراز در روز 15 اردیبهشت به صورت رایگان بوده و مهمانان و گردشگران نیز برای اقامت در هتل ها و مهمانپذیرهای شیراز از 30 درصد تخفیف برخوردار می شوند.

«کاوه پیش قدم» افزود: بیماران مراجعه کننده به کلیه درمانگاه های شیراز نیز با همکاری دانشکده علوم پزشکی فارس در این روز به صورت رایگان پذیرش خواهند شد.

وی خاطرنشان ساخت: در روز شیراز مسابقه نقاشی «کلک خیال انگیز» نیز در حاشیه بلوار چمران برگزار شده و یک هزار نقاش جوان جلوه های گوناگون شهر شیراز را به تصویر خواهند کشید.

پیش قدم، مسابقه پیاده روی عمومی از ساعت 6 صبح روز 15اردیبهشت در مسیر بلوار چمران، برگزاری مسابقه دوچرخه سواری و دو کودکان ساعت 8 صبح، مسابقه پرواز بادبادکها در بعدازظهر روز 15 اردیبهشت در شهرک گلستان و اعطای جوایز به نفرات برتر این مسابقات را به عنوان دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در روز شیراز معرفی نمود.

وی یادآور شد: برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع شیراز، اجرای موسیقی سنتی در مناطق مختلف شهر شیراز، افتتاح پرونده های عمرانی شهری و پذیرایی از نمازگزاران با نقل و شیرینی نیز از جمله ویژه برنامه های قابل اجرا در روز 15 اردیبهشت ماه می باشد.

به گفته پیش قدم، در فاصله روزهای 9 تا 15 اردیبهشت ماه نمایشگاه عکس شیراز معاصر و قدیم در محل نگارخانه های ملی و آبگینه برپا شده و کلیه فرهنگسراهای شیراز نیز ویژه برنامه های فرهنگی و هنری متعدد خود را به اجرا درخواهند آورد.

وی با تاکید بر لزوم احیای روز شیراز در تقویم ملی ایرانیان به عنوان یک روز بومی و مردمی، بزرگداشت روزهای بومی را در ارتقای سطح فرهنگ شهری، گسترش روحیه عطوفت و مهرورزی و حرکت به سمت جامعه ای سالم بسیار تاثیرگذار خواند.