آرشیو سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۶
حوادث
۱۱

سردارطلایی: پلیس فقط با مانکن ها برخورد می کند

در حالی که 4 روز از آغاز فعالیت گشت های ارشاد در برخورد با ناامن کنندگان اجتماعی در پایتخت می گذرد، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از برخورد با ماموران پلیسی که در مواجهه با شهروندان بدرفتاری می کنند، خبر داد.

سردار مرتضی طلایی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه تاکنون در راستای فعالیت گشت های ارشاد با هیچ موردی برخورد نکرده ایم که منجر به بازداشت و ارجاع به دادگاه شود، گفت: این در حالیست که در صورت ارجاع فرد به دادگاه، مبالغ جریمه نقدی مورد پرداخت از سوی دادگاه مشخص خواهد شد و این موضوع ربطی به پلیس ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ماموارن پلیس ارشاد بیشتر در تفرجگاه ها و مراکز شلوغ شهر از جمله مراکز خرید گشتزنی می کنند، افزود: طی 4 روز اخیر تنها به افرادی تذکر داده شده یا برخورد صورت گرفته که به شکل مانکن به خیابان ها آمده اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: برخی از این افراد فریب خورده هایی هستند که از کسانی که می خواهند مد را در جامعه گسترش دهند، خط می گیرند و بعضا برای این کار پول نیز دریافت می کنند.

سردار طلایی با بیان اینکه هدف پلیس، برخورد با زنان خیابانی بوده که این امر مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفته است، گفت: مردم باید بدانند که اقدامات پلیس در راستای تامین امنیت آنها است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: با حمایتی که از سوی مسوولان ذی ربط صورت گرفته و چارچوب هایی که از سوی دولت مشخص شده، امید است که این روند، مثبت باشد و جوانان در عین آزادی و حفظ حقوق شهروندی و شخصیتشان در کنار هم و در کنار پلیس زندگی کنند.