آرشیو سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۶
حوادث
۱۱

پلیس 3 سارق حرفه یی را پس از 200 فقره دزدی متوقف کرد

گروه حوادث: ماموران نیروی انتظامی در 2 عملیات جداگانه 3 سارق را که اقدام به 200 فقره دزدی کرده اند، دستگیر کردند.

در نخستین ماجرا که شامگاه روز شنبه گذشته روی داد ماموران کلانتری 105 سنایی حین گشتزنی در خیابان کریم خان به یک دستگاه موتوسیکلت با 2 سرنشین مظنون شدند وبه آن دستور ایست دادند.

راکب این موتوسیکلت بدون توجه به فرمان ایست، اقدام به فرار کرد اما پس از شلیک سه تیرهوایی متوقف و ترک نشین آن متواری شد.

با دستگیری راننده موتور به نام «قهرمان» وی تحت بازجویی قرار گرفت و به 60 فقره سرقت لوازم خودرو و 40 مورد کیف قاپی اعتراف کرد.

ماموران براساس اظهارات این فرد توانستند متهم فراری را نیز که در یک رستوران در خیابان ولیعصر کار می کرد، به دام اندازند.هم اکنوت تحقیقات از متهمان ادامه دارد.در ماجرایی دیگر یک کیف قاپ حرفه یی از سوی ماموران پلیس انتظامی تهران بزرگ دستگیر شد و به 100 فقره سرقت اعتراف کرد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، اواخر فروردین ماه سال جاری ماموران یگان امداد نیروی انتظامی تهران بزرگ حین گشتزنی در خیابان جمهوری مشاهده کردند، دو سرنشین یک دستگاه موتوسیکلت در یک اقدام ناگهانی کیف دستی شخصی را از داخل خودرواش ربودند و بلافاصله از محل متواری شدند. بدین ترتیب پلیس با مشاهده این صحنه به سرعت متهمان را تحت تعقیب قرار داد و سرانجام موفق شد، یکی از راکبان موتوسیکلت را دستگیر کند.

در این میان متهم دستگیر شده به نام «امیر» 22 ساله در بازجویی های به عمل آمده به یکصد فقره کیف قاپی اعتراف کرد. ادامه تحقیقات پلیسی حاکی از آن بود که متهم پیش از این دارای سابقه کیفری بوده و تنها دو ماه از آزادی وی از زندان می گذرد. با اعترافات این متهم اقدامات پلیسی جهت دستگیری متهم متواری آغاز شد.