آرشیو سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۶
اقتصاد نو
۱۲

وزیر تعاون: عدالت اقتصادی، وجه تمایز بخش تعاون با دیگر بخش های اقتصادی است

گروه اقتصادی : وزیر تعاون گفت: توسعه عدالت اجتماعی و اقتصادی در میان اقشار مختلف جامعه وظیفه و وجه تمایز بخش تعاون با دو بخش خصوصی و دولتی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت تعاون محمد ناظمی در دیدار با هیات رییسه و بازرسین اتاق تعاون مرکزی افزود: توجه به اصل همبستگی و تعامل در میان تعاونی ها از اصول مهم موفقیت در این بخش است، اما آنچه امروز تعاونی ها از آن رنج می برند نداشتن تعامل با هم است. وی با انتقاد از ارتباط ضعیف تعاونی ها با تعاونی های بین المللی ادامه داد: بخش تعاون باید از درونگرایی فاصله بگیرد و با تعامل و ارتباط مداوم با تعاونی های جهانی، در سطح بین المللی حضور یابد.

وزیر تعاون با تاکید بر گسترش فرهنگ تعاون در سطح ملی و بین المللی خاطرنشان ساخت: تعاونگران باید از طریق رسانه به گسترش آگاهی افکار عمومی نسبت به اهمیت و عملکرد مثبت بخش تعاون بپردازند و از این طریق حضور فعالی در عرصه آگاهی جامعه داشته باشند.

وی همچنین ادامه داد: در سال جاری باید 20 هزار واحد تعاونی با سرمایه 10 هزار میلیارد تومان ایجاد شود تا بتوانیم 350 هزار فرصت شغلی در جامعه ایجاد کنیم که اتاق تعاون و اتحادیه ها می توانند نقش ویژه یی داشته باشند.

محمدرضا رمضانی دبیرکل اتاق تعاون نیز به ارایه برنامه های اتاق تعاون در سال 85 پرداخت و گفت: برگزاری نمایشگاه های بین المللی تعاون در کنیا، فعال کردن مرکز داوری اتاق تعاون، فعال کردن امور بین الملل و روابط عمومی اتاق تعاون، راه اندازی شرکت تعاونی یا مرکز مشاوره یی در مرکز و استان ها، فعال کردن دفاتر اتاق تعاون در بغداد و کابل همچنین پیگیری مراکز تجاری در کشورهای هدف از جمله برنامه های 85 اتاق تعاون است.