آرشیو سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۶
فرهنگ و هنر
۱۶

بازدید رایگان از موزه ها؛شعر خوانی و اجرای موسیقی در «روز شیراز»

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس برنامه های ویژه یی را همزمان با 15 اردیبهشت «روز شیراز» برگزار می کند.

حافظیه همزمان با 15 اردیبهشت ماه (روز شیراز)شب شعر و موسیقی را برگزار می کند.

به گزارش میراث خبر در این برنامه هنرمندان و شاعران شیرازی برنامه های ویژه یی برگزار می کنند.

از پنج سال پیش به پیشنهاد شهرداری شیراز 15 اردیبهشت نام روز شیراز تعیین شده است. شهرداری شیراز و سایر سازمان های این شهر هر سال به مناسبت این روز برنامه های ویژه یی برگزار می کنند.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس نیز امسال همزمان با 15 اردیبهشت برنامه های ویژه یی را در شهر شعر و موسیقی برگزار می کند.

بازدید رایگان از موزه ها و اماکن، تخفیف ویژه اقامتی بمدت یک هفته از (9 تا 15) شیراز، برگزاری تورهای شیراز گردی، پخش بروشور، پوستر و کارت پستال به میهمان ها و بازدید کنندگان اماکن تاریخی از برنامه های این هفته در شیراز است.

همچنین به مناسبت این روز دو کتاب نفیس «باغ های تاریخی» و «مساجد شیراز» ارایه می شود.ارگ کریم خان در ادامه برگزاری نمایشگاه های فصلی نمایشگاه «دست ساخته های هنرمندان شیرازی» برپا می شود. در این نمایشگاه هنرمندان شیرازی آثار خود را در زمینه منبت، معرق، فلز کاری، خاتم کاری و سایر هنرهای دستی را به نمایش می گذارند. همزمان با این نمایشگاه برنامه یی مشابهی در خانه هنر صابر نیز برگزار می شود. همچنین با هماهنگی با تشکل های غیر دولتی نشست های شیراز شناسی در شهر برگزار می شود. با هماهنگی با هواپیمایی جمهوری اسلامی این روز در هواپیماهایی که در این روز به شیراز وارد می شوند،روز شیراز اعلام می شود.