آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۳۴۵۶
صفحه اول
۱

حضور هیات پارلمانی ایران در مراسم سالگرد دومای روسیه

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم یکصدمین سالگرد تاسیس دومای روسیه، ضرورت گسترش روابط همه جانبه تهران- مسکو را مورد تاکید قرار داد.

ابوترابی فرد به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم، ضمن تبریک یکصدمین سال تشکیل پارلمان در روسیه با اشاره به جایگاه خاص گسترش روابط با روسیه در سیاست خارجی ایران و روند رو به رشد مناسبات دو کشور گفت: همکاریهای پارلمانی بین دومای روسیه و مجلس شورای اسلامی ایران نیز در حال توسعه است.

وی افزود: براساس معیارهای دموکراسی، حکومتهای مردمی در مقابل حرکت یکجانبه برخی از کشورهایی که ایران را بخاطر فعالیت های صلح آمیز هسته ای در چارچوب «ان.پی.تی»، تحت فشار قرار می دهند، ایستادگی می کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به «انجمن پارلمانی کشورهای آسیایی برای صلح» که هفتمین اجلاس آن در آبان ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد، از رؤسای پارلمانهای آسیایی که در این مراسم حضور داشتند و همچنین رئیس و معاونان دومای روسیه برای حضور در این اجلاس دعوت کرد.

همچنین هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران شرکت کننده در این مراسم با سه تن از معاونین دوما و رؤسای کمیسیونهای مجلس قانونگذاری روسیه دیدار و گفت و گو کرد.