آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۳۴۵۶
اجتماعی
۴

تاکید مراجع بر انجام کارهای فرهنگی در مبارزه با مواد مخدر

فارس - آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با مسؤولان ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: انسان دین مدار، صبر و استقامت در کارها دارد و اسیر اعتیاد نمی شود، زیرا سستی عقیده، تضعیف اعتقادات و فقر از عوامل روی آوردن به مواد مخدر است.

وی با تاکید بر انجام کارهای فرهنگی برای مبارزه با مواد مخدر، روشنگری روحانیان، خطبا و امامان جمعه را در این زمینه خواستار شد.

آیت الله صافی گلپایگانی افزود: برخی فیلمهای سینمایی مستقیما مواد مخدر را در جامعه گسترش می دهد و باعث روی آوردن جوانان به مواد مخدر می شود.

وی با اشاره به تولید مواد مخدر در افغانستان و انتقال آن به ایران بیان داشت: در حالی که ما در راه مبارزه با مواد مخدر شهید می دهیم، اروپاییان هیچ کاری انجام نمی دهند.آیت الله نوری همدانی نیز در دیدار جداگانه مسؤولان ستاد مبارزه با مواد مخدر با وی با تاکید بر مطالعات دقیق پیرامون اسباب اعتیاد جوانان به مواد مخدر گفت: باید از راه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اخلاقی جلوی ریشه های نفوذ این پدیده شوم را گرفت. وی با اشاره به نقش مؤثر کشور افغانستان در آلودگی جوانان به مواد مخدر از دیپلماسی جمهوری اسلامی در برخورد با این کشور انتقاد کرده و فشارهای تبلیغی بر این کشور را خواستار شد.