آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۳۴۵۶
بین الملل
۵

درخواست شیراک از جامعه بین المللی: کمک به فلسطینیان را از سر بگیرید

ژاک شیراک دیروز در دیدار با محمود عباس گفت: فرانسه از جامعه بین المللی می خواهد کمک هایش را به فلسطینیان از سر بگیرد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژاک شیراک رئیس جمهور فرانسه، هم چنین بار دیگر از دولت فلسطین به رهبری حماس خواست تا به خواست های بین المللی برای به رسمیت شناختن حق موجودیت اسرائیل و رد مقاومت تن بدهد.

این در حالی است که فرانسه و کشورهای دیگر اتحادیه اروپا با روی کار آمدن دولت حماس کمک های مستقیم شان را به دولت فلسطین قطع کرده اند. شیراک گفت: فرانسه معتقد است این کمک ها باید به دلایل بشر دوستانه و هم چنین به دلایل سیاسی حفظ شود و این کشور برای ادامه این کمک ها در جامعه بین المللی و بویژه در داخل اتحادیه اروپا فشار می آورد.

عباس نیز اعلام کرد: کمک به مردم فلسطین بویژه در موارد بشر دوستانه و حقوق کارمندان باید ادامه یابد؛ چرا که این موارد مسائل حساس و حیاتی برای مردم ماست.بدون کمک بین المللی ما با فاجعه روبرو می شویم. پاریس آخرین ایستگاه سفر اروپایی ابومازن جهت جلب حمایت اروپا از مردم فلسطین بود.

در همین حال «ایهود اولمرت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز در گفت وگو با روزنامه آلمانی بیلد، از دولت آلمان خواست تا از نفوذش در میان کشورهای اروپایی برای ادامه انزوا و تحریم جنبش اسلامی حماس استفاده کند.

< شرکت عربستان و مصر در نشست کمیته چهارجانبه

عربستان سعودی و مصر در کمیته چهارجانبه مساله فلسطین (سازمان ملل، اتحادیه اروپا، روسیه و آمریکا) که در مقر سازمان ملل متحد برگزار می شود، شرکت خواهند داشت. روزنامه «الریاض» دیروز با اعلام این مطلب، نوشت: در این نشست که نهم ماه مه (19 اردیبهشت) برگزار خواهد شد «سعود الفیصل» و «احمد ابوالغیط» وزیران امور خارجه عربستان و مصر نیز مشارکت خواهند داشت.