آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۳۴۵۶
ایران زمین
۲۰

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

اصفهان: نمایشگاه خوشنویسی با موضوع آیات قرآن، حضرت محمد و ائمه اطهار در اصفهان برگزار شد، در این نمایشگاه که در خانه تجسمی حوزه هنری اصفهان برپا شده، 40 اثر از هنرمندان خوشنویس استان در ابعاد و اشکال مختلف به نمایش درآمده است، علاقه مندان می توانند همه روزه تا 15 اردیبهشت ماه از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 19 از این نمایشگاه دیدن کنند.

مجموعه ای از فیلمهای چارلی چاپلین در کانون فیلم حوزه هنری اصفهان به نمایش در می آید. علاقه مندان می توانند همه روزه تا 12 اردیبهشت ماه ساعت 18 جهت تماشای فیلمها به حوزه هنری اصفهان مراجعه کنند در پایان نمایش فیلم برنامه نقد توسط زاون قوکاسیان برگزار می شود.

رودان: نمایشگاه آثار هنری دانش آموزان دبیرستان دخترانه صدیقه کبری در زیارتعلی بخش رودخانه از توابع شهرستان رودان گشایش یافت. در این نمایشگاه 150 اثر هنری دانش آموزان با موضوع معرفی مشاغل به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه تا 12 اردیبهشت ماه جهت بازدید عموم دایر است.

سقز: نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان و هنرجویان هنرستانهای شهر سقز در نگارخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر گشایش یافت. آثار 10 نفر از دانش آموزان رشته های حسابداری، کامپیوتر، مدیریت خانواده، خیاطی و هنر فرش در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

آثار به نمایش درآمده شامل تحقیقات انجام شده مربوط به کامپیوتر، گل چینی، انواع پوشاک بافتنی، سبدبافی، پولک دوزی، عروسک سازی، تابلوهای نقاشی، انواع مختلف غذاهای ایرانی و فرشهای دستباف است.

هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی فعالیتهای هنری دانش آموزان و هنرجویان هنرستانهای شهر سقز و شناساندن دبیرستانهای کاردانش اعلام گردید. این نمایشگاه که به مناسبت هفته مشاغل و با همکاری آموزش و پرورش سقز برگزار شد، تا دهم اردیبهشت امسال برپاست